تازه های سایت

کد مطلب: 34094
29. آذر 1396 - 13:53
حاج علی خوش لفظ جانباز دفاعمقدس و راوی کتاب" وقتی مهتاب گم شد" به خیل شهدا پیوست.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی خوش لفظ راوی کتاب وقتی مهتاب گم شد که 11 بار در عملیات های مختلف مجروح شده بود صبح امروز به خیل شهدا پیوست.

علی خوش لفظ از جانبازان دفاع مقدس است که از در سن 15 سالگی  و همزمان با اوایل انقلاب به علت تحول عمیقی و به نوعی انقلاب درونی  که در آن صورت می گیرد راهی جبهه های حق علیه باطل میشود.

این شهید در عملیات های دیگر نظیر عملیات رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر 5، کربلای 4 و کربلای 5 حضور داشته است که نهایتاً در عملیات کربلای 5 از ناحیه نخاع دچار مجروحیت میشود و 25 سال در بیماری به سر میبرد.

وی با حدود 90 نفر از همرزمان خود عهد اخوت می بندد و شاهد شهادت همه انان هست اما خود در ارزوی شهادت است وی بخاطر شخصیتی که داشته همه جا شناخته میشده به همین دلیل مدام مکان خود را تغییر میدهد چون به نظرش باید گمنام باشد تا به مقام شهادت برسد .

کتاب وقتی مهتاب گم شد بسیار روان و خالصانه و بدون هر گونه اغراق به شرح زندگی این شهید پرداخته است به طوری که دردیداری که با حضرت آقا داشتند ایشان وی را شهید زنده می نامند.

کتاب "وقتی مهتاب گم شد" به قلم حمید حسام یکی از کتاب هایی که مورد تنفیذ رهبری قرار گرفت. متن ان تنفیذ به شرح زیر است

بسم الله الرّحمن الرّحیم
بچّه های همدان؛ بچّه های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی ادّعا؛ یاران حسین (علیه السّلام)؛ یاوران دین خدا .. و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور .. و آنگاه فضای معنویّت و معرفت؛ دلهای روشن، همّتها و عزمهای راسخ؛ بصیرتها و دیدهای ماورائی .. اینها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه ی این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذّت میکند و آتش شوق را در آن سرکش تر میسازد.
راوی، خود یک شهید زنده است. تنِ بشدّت آزرده ی او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله ربّ العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه دیدگان است.
بر او و بر همه ی آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان شاء الله.
درباره ی نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از اینها است.
مقدّمه ی کتاب یک غزل به تمام معنی است.

 

دیدگاه شما