تازه های سایت

کد مطلب: 34045
27. آذر 1396 - 8:05
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: منطقه دوخوهران نهاوند با توجه به قدیمی بودن و سست بودن خانه‌های این منطقه توان مقاومت در برابر یک زلزله ۵ ریشتری را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان با اعلام ین مطلب گفت: به خاطر قرار گرفتن معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران و با توجه به این‌که این منطقه ثبت آثار ملی شده است، تا زمانی که این معبد کشف نشود ساخت و ساز در این منطقه غیر قانونی است.

وی تصریح کرد: کاوش معبد لائودیسه از مطالبات همه مردم شهرستان است که امیدواریم با تخصیص اعتبار برای تملک ملک‌های مورد نظر در این منطقه و تخصیص اعتبار برای کاوش به زودی این اثر تاریخی ارزشمند را کشف کنیم و تلکیف مردم این منطقه نیز برای نوسازی و ساخت و ساز واحدهای مسکونی‌شان مشخص شود.

جانجان با بیان‌ این‌که برای تعیین حریم معبد و کاوش منتظر تخصیص اعتبار هستیم، افزود: کاوش معبد لائودیسه شامل دو بخش تملک و کاوش است که برای کاوش معبد نیاز به تعیین حریم است و برای این تعیین حریم منتظر تخصیص اعتبار برای تملک ملک‌های مورد نظر هستیم.

وی عنوان کرد: برای تملک ملک‌های منطقه دوخواهران 600 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و برای کاوش نیز 57 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که البته این میزان اعتبار برای کاوش مبلغ کمی است زیرا ما برای کاوش این معبد حداقل به 200 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به برگزاری همایش گردشگری در نهاوند گفت: با توجه به دستور و تاکید مسئولان نهاوند برای برگزاری «همایش گردشگری» در نهاوند مبلغ 50 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است اما تاکنون این مبلغ تخصیص نیافته است.

جانجان اظهار داشت: خوشبختانه امسال اعتبارات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند رشد چشمگیری داشته است و نسبت به اعتبارات سال گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته است.

وی با اشاره به مرمت بناهای تاریخی و مذهبی نهاوند، تصریح کرد: کار مرمت بناهای تاریخی و مذهبی شهرستان در دست اقدام قرار گرفته است که از جمله بناهای تاریخی و مذهبی در دست مرمت، امام‌زاده بدیع‌الزمان است که اعتبار این پروژه سال گذشته تعیین شده و پیمانکار این پروژه آماده است و کار مرمت این پروژه به زودی آغاز می‌شود.

جانجان افزود: همچنین مرمت خانه شهید قدوسی و حمام تاریخی  گلشن و موزه شهدا در دست اقدام قرار دارد و مرمت موزه حمام حاج آقا تراب در مرحله انتخاب پیمانکار است که اقدامات مرمت این آثار تاریخی و مذهبی شامل مرمت و‌ زیبا سازی، محوطه‌سازی و بام‌سازی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند عنوان کرد: طرح بازنگری و بررسی آثار تاریخی نهاوند در دست اقدام قرار دارد و همچنین برای مطالعه و طرح زیر ساخت گردشگری شهرستان یک میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که در حال حاضر منتظر هستیم که  منطقه تفرجگاهی را ارائه بدهند تا بر اساس این  منطقه زیرساخت‌های لازم را در سراب‌های گیان و گاماسیاب ایجاد کنیم./تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما