تازه های سایت

کد مطلب: 33877
14. آذر 1396 - 8:39
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: یک قلاده رودک (گورکن) که در عمق پنج متری یک چاه گرفتار شده بود با کمک آتشنشانی فیروزان نجات یافت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس نجاری با اعلام این خبر گفت: پس از دریافت گزارش سقوط یک قلاده رودک به چاه پنج متری توسط شهروندی به سامانه 1504 محیط زیست اطلاع رسانی می شود.
وی اضافه کرد: پس از حضور تیم های محیط زیست در محل یاد شده به علت نبود جای پا برای رفتن به داخل چاه، تلاش ها برای نجات این گورکن بی نتیجه می ماند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: با توجه به سنگلاخ بودن کف و سفت و صاف بودن دیواره این چاه، تلاش های گورکن نیز برای خروج از چاه بی ثمر مانده بود.
نجاری یادآوری کرد: روز گذشته با همکاری آتش نشانی فیروزان این گونه که چند روزی در ته چاه گرفتار شده بود از مرگ نجات یافت.
وی از دوستداران محیط زیست خواست تا در صورت مواجهه با چنین مواردی موضوع را به یگان حفاظت محیط زیست یا از طریق سامانه 1504 اطلاع رسانی کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند توضیح داد: رودک از خانواده راسوها بوده و شب گرد هستند که با حفر زمین لانه ای شیب دار در عمق یک تا 2 متری می سازد.
وی اضافه کرد: این گونه جانوری برای لانه خود چند راه خروجی در نظر می گیرد تا در زمان بروز خطر بتواند به راحتی جان خود را حفظ کند.

دیدگاه شما