تازه های سایت

کد مطلب: 33798
9. آذر 1396 - 9:05
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در سال زراعی جاری بیش از 19 هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص‌یافته است.

احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: در شهرستان نهاوند بیش از 72 هزار هکتار از اراضی شهرستان مستعد کشاورزی است و سالانه محصولات زراعی مختلفی در این اراضی کاشته می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به مستعد بودن زمین‌های زراعی شهرستان نهاوند برای کشت گندم در سال زراعی جاری بیش از 19 هزار هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کشت گندم اختصاص‌یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: از این مقدار 12 هزار هکتار متعلق به کشت گندم آبی و 7 هزار هکتار مخصوص کشت گندم دیم است.

 باقری همچنین به کشت محصول جو در نهاوند اشاره کرد و گفت: 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت جو آبی و 7500 هکتار به جو دیم اختصاص‌یافته است.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود از این اراضی حدود 60 هزار تن گندم و 30 هزار تن جو برداشت شود که کیفیت محصول تولیدی کشاورزان نهاوند بسیار خوب است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: همچنین حدود 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت دانهٔ روغنی کلزا اختصاص‌یافته است.

وی گفت: با توجه به توجه ویژه سازمان جهاد کشاورزی به کشت دانه روغنی کلزا و اهمیت این محصول، پیش‌بینی می‌شود از این مساحت 6 هزار تن دانهٔ روغنی کلزا برداشت شود.

باقری اظهار داشت: جهت انجام کشت‌های پاییزه در ابتدای سال زراعی بیش از 15 هزار کیلوگرم بذر کلزا، 1350 تن بذر گندم اصلاح‌شده و 160 تن بذر جو اصلاح‌شده در اختیار کشاورزان قرار داده‌شده است.

وی در پایان گفت: همچنین 6250 تن انواع کودهای شیمیایی برای مصارف کشاورزی در اختیار کشاورزان شهرستان قرارگرفته است.

بیش از ۷۲ هزار هکتار از اراضی نهاوند جز اراضی کشاورزی آبی و دیم هستند که سالانه بیش از ۵۶۱ هزار تن انواع محصولات کشاورزی از این اراضی برداشت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما