تازه های سایت

کد مطلب: 33611
27. آبان 1396 - 9:17
فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه نهاوند نیاز به موقوفاتی در حوزه حمایت از تحصیل افراد بی‌بضاعت، حمایت از افراد معلول و مجروح نیاز دارد، گفت: وقف برای پیشرفت جامعه و حمایت از افرادی که علم دارند اما سرمایه ندارند می‌تواند مفید باشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند با بیان اینکه وقف سنت نیکو و حسنه‌ای است، اظهار کرد: سنت حسنه وقف در هر کشوری با توجه به فرهنگ آن کشور وجود دارد و خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دیگر کشور‌ها از مکتب اسلام به دیگر مکاتب و مذاهب سرایت کرده است، ادامه داد: وقف تنها رهگذری است که فرد واقف بعد از مرگ می‌تواند در اموال خود تصرف و دخالت کند.

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه وقتی فردی از دنیا می‌رود بعد از مرگ در اموال خود تصرف ندارد اما در موضوع وقف امکانپذیر است، بیان کرد: فرد واقف با هر نیتی که وقف خود را انجام دهد، متولیان امر موظف هستند مطابق با نیت واقف عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه درآمد‌های موقوفات باید در راه نیت واقف هزینه شود، ادامه داد: هر واقفی با توجه به عقاید و مسائلی که مورد توجه اوست وقف را انجام می‌دهد.

حمیدوند با اشاره به اینکه واقف در هر حوزه‌ای علاقه‌مند باشد می‌تواند وقف خود را انجام دهد، تصریح کرد: چندی پیش خبر وقف برای نخبگان و حتی برای آسیب‌شناسی جرائم در کشور اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه وقف اقدامی بسیار خوب است که می‌تواند جامعه را از مشکلات نجات دهد، ادامه داد: وقف برای پیشرفت جامعه و حمایت از افرادی که علم دارند اما سرمایه ندارند می‌تواند مفید باشد.

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه در حوزه مساجد و مدرسه در نهاوند موقوفات خوبی وجود دارد، ادامه داد: شهرستان نهاوند نیاز به موقوفاتی در حوزه حمایت از تحصیل افراد بی‌بضاعت، حمایت از افراد معلول و مجروح نیاز دارد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ وقف همکاری همه دستگاه‌ها با اداره کل اوقاف ضروری است، بیان کرد: در شهرستان نهاوند اداره اوقاف و امور خیریه بسیار پویا است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما