تازه های سایت

کد مطلب: 33563
22. آبان 1396 - 15:49
پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه ستاد بحران و نهادهای مختلف شهرستان نهاوند به همراه مردم در حال اعزام نیرو و آماده برای کمک به حادثه دیدگان هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حادثه غم انگیز زلزله 7.2 ریشتری در استان کرمانشاه که باعث کشته و زخمی شدن هزاران نفر از هموطنانمان شد باعث شد تا ستاد بحران نهاوند نیز تشکیل جلسه دهد و برای کمک رسانی به حادثه دیدگان نیروهای خدماتی را به این استان اعزام کند.

کریم حمیدند فرماندار نهاوند گفت: خوشبختانه طی گزارش های دریافتی از بخشداران و دهیاران بخش های تابعه شهرستان نهاوند تا کنون خسارتی در نهاوند اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه مرکز وقوع این زلزله در تستان کرمانشاه بوده است گفت: به سبب  لرزه هایی که در شهرستان رخ داد بزخی از دیوار های خانه ها و بناهای قدیمی ترک برداشته اند.

حمیدوند با تاکید بر اینکه مردم از انتشار شایعات پرهیز کنند و خونسردی خود را نیز حفط کنند گفت: خوشبختانه در پی وقوع زلزله در نهاوند مشکل خاصی به وجود نیامده و قطع برق که به سبب ان اب چند نقطه نیز منطقه نیز قطع شد ارتباطی با زلزله نداشته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان نهاوند معین استان کرمانشاه است تصریح کرد: نهاوند آماده اعزام نیرو امدادی و پذیرش مجروحان شهرستان های هم مرز استان کرمانشاه را دارد.

وی در پایان از مردم خواست: هموطنان ضمن سپری کردن شبی ارام توام با هوشیاری در صورت وقوع هرگونه لرزه یا پس لرزه ای سریعا به نقاط امن رفته و از وقوع حوادث تلخ جلوگیری کنند.

*** 6 گردان از بسیجیان نهاوند آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند

سرهنگ کریمی فرمانده سپاه نهاوند گفت: پس از وقوع زلزله در مناطق غرب کشور، 6 گردان از بسیجیان شهرستان نهاوند برای عملیات امداد و نجات آماده اعزام به مناطق زلزله هستند.

وی افزود: این بسیجیان برای کمک به اسیب دیدگان این زلزله آموزش های لازم را فرا گرفته اند و پس از اعلام سپاه استان همدان به این مناطق اعزام میشوند.

کریمی گفت: استان همدان و شهرستان نهاوند به عنوان مناطق معین استان کرمانشاه و به دلیل نزدیک بودن به این منطقه در اولویت اعزام نیروهای کمکی قرار دارند.

فرمانده سپاه نهاوند همچنین از امادگی ارسال تجهیزات و لوازم ضروری برای اسکان و کمک به حادثه دیدگان و تامین تامین‌مواد خوراکی برای اسیب دیدگان از زلزله خبر داد.

*** در حالی که سازمان انتقال خون کشور از نیاز مبرم به گروه خونی o منفی برای کمک به مجروحان و صدمه دیدگان زلزله در استان کرمانشاه خبر می دهد و در سراسر کشور هم مردم با حضور در پایگاه های انتقال خون در حال اهدا خون هستند.

در شهرستان نهاوند هم تعدادی زیادی از مردم‌ برای اهدا خون اعلام آمادگی کردند اما متاسفانه در شهرستان نهاوند شرایط اهدا خون امکان پذیر نیست.

*** تیم‌های بهداشتی مرکزبهداشت شهرستان نهاوند برای ارائه خدمات به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شدند.

این تیم 5 نفره شامل مسؤولان ستاد بحران، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس مامایی به منطقه غرب کشور اعزام شوند.

*** از نهاوند درخواست دو تیم آوربردار و اسکان شد

محمد تقی شهبازی رئیس جمعیت هلال احمر گفت: به دلیل زلزله خیز بودن شهرستان نهاوند و همجواری با استان کرمانشاه و آمادگی کامل تیم‌های امدادی هلال احمر نهاوند از طرف استان همدان در خواست دو تیم ۵ نفر اسکان وآواربردار ودر مجموع ۱۰ نفر شده است.

وی افزود: در حال حاضر این امداد گران با تجهیزات کامل آماده اعزام به مناطق زلزله خیز و بحرانی در استان کرمانشاه هستند.

**** مدیر شرکت توزیع برق نهاوند گفت: ساعتی پس ازوقوع زلزله 3 اکیپ عملیاتی شامل 8نیروی فنی،2 دستگاه خودرو و یک دستگاه بالابر از توزیع برق نهاوند به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده است.

**** گل آلود شدن سرچشمه سراب گیان نهاوند بر اثر زلزله

 حمیدوند فرماندار نهاوندگفت: آب سراب گیان براثر زلزله وآسیب به سفره های زیرزمینی آب از دیشب گل آلود شده است.

 

دیدگاه‌ها

سلام منطقه نهاوند و بروجرد و حد فاصل خرم آباد تا کرمانشاه متاسفانه مستعد زلزله مشابه زلزله ازگله است و گسلهای آنها فعالتر شده اند.

دیدگاه شما