تازه های سایت

کد مطلب: 33486
17. آبان 1396 - 9:24
فرمانده سپاه نهاوند گفت: هم‌زمان با اربعین حسینی تجمع بزرگ سوگواران حسینی در مصلا نماز جمعه نهاوند برگزار می‌شود.

سرهنگ کامران کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی مراسم عزاداری و تجمع بزرگ سوگواران اربعین در مصلا نماز جمعه نهاوند برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: خیل عظیم زائران و شرکت میلیونی در همایش بزرگ اربعین حسینی در کربلا، عظمت امام حسین (ع) را به‌خوبی نشان می‌دهد و بیان‌گر این است که مسیر حق و حقیقت و ارادت مردم به ائمه اطهار بسیار پر رهرو است.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: هرچه بهتر برگزار شدن اجتماعات مذهبی و حضور گسترده مردم در این برنامه‌ها از کارهای فرهنگی بسیار مفید است و در ایام اربعین حسینی مسلمانان با حضور میلیونی خود بار دیگر وحدت خود را به جهانیان نشان دادند.

وی بیان داشت: مردم ایران اسلامی به‌صورت خودجوش مراسمات عزاداری ایام اربعین حسینی را برگزار می‌کنند و با این کار عشق و علاقه فراوان خود به خاندان عصمت و طهارت را نشان می‌دهند.

کریمی گفت: اجتماع بزرگ عزاداران اربعین حسینی با حضور اقشار مختلف مردم نهاوند و به میزبانی هیئت رزمندگان اسلام شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این مراسم ساعت 10 صبح فردا پنج‌شنبه از مقابل مسجد شهید حیدری نهاوند با حرکت دسته‌های عزاداری به سمت مصلا شروع می‌شود و عزاداران در طول مسیر با سینه‌زنی و نوحه‌خوانی به سوگواری  اربعین می‌پردازند.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: پس از رسیدن عزاداران به مصلا مراسم سخنرانی و عزاداری و پس‌ازآن نماز و سپس پذیرایی از 3 هزار عزادار برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین در این روز مراسم یادواره شهدای سرافراز روستای گیل‌آباد از ساعت 14 در مسجد این روستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما