تازه های سایت

کد مطلب: 33431
14. آبان 1396 - 19:05
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از آغاز کشت پاییزه 31 هزار هکتار غلات در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه در شهرستان نهاوند 12 هزار هکتار از مزارع به کشت محصول جو اختصاص دارد، گفت: از مجموع مزارع زیر کشت گندم شهرستان، 12 هزار هکتار آن آبی و هفت هزار و 500 هکتار آن دیم است که پیش بینی می شود 60 هزار تن محصول از آن برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت پاییزه از چند روز گذشته در سطح شهرستان نهاوند آغاز شده افزود: کشاورزان از بذر ضد عفونی و اصلاح شده مناسب استفاده می کند تا راندمان تولید محصول با افزایش روبرو شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: با توجه به تغییرات ناگهانی هوا هر ساله خساراتی به محصولات کشاورزان وارد می شود لذا کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

باقری گفت: علاوه بر کشت گندم و جو ، از هفته گذشته نیز 2هزار هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت محصول کلزا رفت.

وی میزان برداشت محصول گندم از مزارع این شهرستان را 75 هزار تن گندم عنوان کرد و افزود:این میزان در مقایسه با سال گذشته 35 درصد افزایش محصول داشته که علت آن بالا بودن مزارع کشت آبی در شهرستان است.

از عمده ترین محصولات تولیدی بخش کشاورزی نهاوند می توان به گندم ، جو ، ذرت ، کلزا ، آفتاب گردان ، چغندر قند ، گشنیز ، نخود و لوبیا ، خیار ، سیب ، هلو ، شلیل ، انواع آلو ، گردو ، گیلاس و دیگر محصولات باغی اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما