تازه های سایت

کد مطلب: 33062
13. مهر 1396 - 15:58
کارشناس مسائل سیاسی گفت: مداخله آمریکایی‌ها برای کسب امنیت در خارج از مرزهای این کشور باعث ایجاد ناامنی داخلی و وقوع حوادثی مانند کشتار "لاس‌وگاس " می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در 9 مهرماه امسال بود که مردی 64 ساله در لاس‌وگاس آمریکا در جریان یک تیراندازی به محل برگزاری کنسرت صدها و بلکه چند هزار گلوله به سمت مردم شلیک کرد و ۵۸ نفر را کشت و حدود 500 نفر را زخمی کرد.

 تیراندازی لاس‌وگاس اکنون به‌عنوان مرگ‌بارترین تیراندازی جمعی در تاریخ مدرن آمریکا به شمار می‌رود.

 قانون فروش و استفاده از سلاح در آمریکا ازجمله قوانینی است که بر اساس آن سالانه تعدادی زیادی براثر استفاده از سلاح جان خود را در آمریکا از دست می‌دهند و مردم و بسیاری از کارشناسان و سیاستمداران آمریکایی برای تأمین امنیت جامعه خواهان تغییر این قانون هستند.

احمد جانجان کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ما د این مورد گفت: کشتار در لاس‌وگاس به‌خوبی به همه نشان داد که تا چه اندازه ناامنی در بین جامعه آمریکا زیاد شده است که یک نفر شرکت‌کنندگان در یک هتل را به رگبار ببندند.

وی اظهار داشت: این حادثه و تیراندازی‌های مشابه در آمریکا مشخص می‌کند که عدم احساس امنیت در جامعه آمریکا به خاطر استفاده از سلاح بسیار زیاد است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سال‌هاست که دولتمردان آمریکایی به بهانه تأمین امنیت شهروندان آمریکایی به کشورهای مختلف در منطقه خاورمیانه لشکرکشی کرده‌اند و در جستجوی امنیت هستند ولی امینت داخلی این کشور با کشتار لاس‌وگاس به چالش کشیده است.

وی عنوان کرد: این لشکرکشی‌ها الزاماً نتوانسته برای آمریکایی‌ها امنیت را به ارمغان بیاورد و نیازمند تجدیدنظر در مناسبات و توجه بیشتر به امنیت داخلی آمریکا توسط دولت‌مردان این کشور است.

جانجان گفت: مورد دیگری که در مورد حملات لاس‌وگاس و موارد مشابه می‌توان به آن اشاره کرد وجود اختلالات روانی در بین جامعه آمریکا و شیوع خودکشی و وقوع افسردگی در بین این جامعه است.

وی بیان داشت: کشتار لاس‌وگاس را می‌توان نمایش آبروریزی آمریکایی‌ها در جهان عنوان کرد که در آن‌یک مرد روانی و خطرناک، به‌راحتی به‌صورت قانونی و غیرقانونی اقدام به خرید مسلسل‌های نیمه‌خودکار و تمام‌خودکار تهیه می‌کند و مردم را به رگبار می‌بندد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: طبق اعلام منابع رسمی آمریکا موارد حادثه با اسلحه در سال ۲۰۱۷ در آمریکا شامل ۴۶ هزار و ۴۷۹ فقره می‌شود که از این مقدار، ۱۱ هزار و ۵۶ مورد موجب مرگ شده است.

وی ادامه داد: این تعداد کشته و تعداد زیادی مجروح به‌خوبی ثابت می‌کند که تا چه اندازه امنیت در داخل آمریکا وضعیت خوبی ندارد و باعث اعتراضاتی توسط جامعه مدنی آمریکا شده است.

جانجان افزود: امنیت در آمریکا تبدیل به یک کالای کم یاب شده است و دیگر تفاوتی نمی‌کند که شخصی در یک کافه، محل کار، کنسرت، مرکز موسیقی و جای دیگر باشد و این احساس ناامنی در جامعه وجود دارد.

وی در پایان بیان داشت: دولت‌مردان و افراد سیاسی آمریکایی ناامنی در بیرون از مرزهای خود را به‌اشتباه به‌عنوان استراتژی خود معرفی کرده‌اند درحالی‌که شدیداً از معضلات روانی و درونی رنج می‌برد.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما