تازه های سایت

کد مطلب: 32941
15. مهر 1396 - 8:21
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند خبر داد
برگزاری جشنواره کشوری شعر گیان در کتابخانه نهاوند
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری شعر گیان در کتابخانه شهرستان نهاوند، آن را نقطه قوتی برای این مجموعه فرهنگی دانست.

به گزارش پایگاه خبری گرو، میلاد امینیان با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری شعر گیان در کتابخانه شهرستان نهاوند اظهار کرد: این برنامه در کتابخانه بصیرت شهرستان نهاوند با همکاری بخشداری و شهرداری گیان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه بصیرت گیان میزبان 60 نفر از شاعران، ادیبان و علاقه‌مندان به ادبیات و شعر از شهرهای مختلف کشور بود، گفت: بیش از 630 اثر توسط شاعران شهرهای مختلف کشور به دبیرخانه راه یافت.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند با بیان اینکه این آثار از تاریخ 10 تیرماه تا 15 شهریورماه امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند، افزود: بعد از ارزیابی 12 اثر در سه موضوع آزاد، شعر کلاسیک و سپید و ویژه تاریخ و تمدن گیان به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

وی هدف از برگزاری جشنواره شعر گیان را معرفی و شناختن ظرفیت‌های بی‌نظیر شهر گیان از جمله سراب دیدنی و تفریحی، مکان‌های فرهنگی و تاریخی در قالب شعر و ادبیات به مردم ایران عنوان کرد و افزود: در این جشنواره برنامه‌های نقد شعر، توضیح در مورد سبک‌های خواندن شعر و شعرخوانی برگزار شد.

امینیان ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان جشنواره گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی در کتابخانه‌های عمومی باعث آشنایی هر چه بیشتر علاقمندان با محیط و منابع موجود در کتابخانه به منظور استفاده شاعران از کتاب‌های ادبیات در راستای تقویت روحیه شعر و شاعری می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان جشنواره بعد از بازدید از کتابخانه بصیرت از محل تپه تاریخی گیان بازدید کردند، افزود: در آنجا در خصوص وجه تسمیه، سابقه تاریخی پیدایش و مراحل حفاری و طبقات تپه گیان به حاضران توضیحاتی داده شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما