تازه های سایت

کد مطلب: 3291
22. مهر 1391 - 7:50
عباس سلگی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد شهرستان نهاوند با بیان اینکه مصرف قرص های متادون در راستای ترک اعتیاد مجوز مصرف دارد، افزود: در صورتی که بر نحوه توزیع و مصرف این قرصها نظارت نشود، موجب افزایش اعتیاد خواهد شد.
به گزارش گرو به نقل از مهر، رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: برای کنترل معتادان تحت درمان، مراکز توزیع قرص های متادون در نهاوند کنترل و نظارت می شود.

وی گفت: برای کنترل آمار معتادان شهرستان و ارائه راههای ترک اعتیاد برنامه های کارشناسی و آموزشی علمی در نظر گرفته شده که کنترل و نظارت بر توزیع قرص های متادون، سرکشی و بازرسی از کمپ های ترک اعتیادغیر مجاز از جمله این برنامه هاست.

سلگی افزود: در شهرستان نهاوند 13 کمپ ترک اعتیاد وجود دارد که فقط دو کمپ قانونی و دارای مجوز و شرایط استاندارد است.

وی گفت: 11 کمپ دیگر باید سریع نسبت به اخذ مجوزهای لازم و رعایت استاندارد های مشخص اقدام کنند چراکه در غیر این صورت با دستور مقام ضایی پلمپ خواهند شد.

وی اظهار داشت: برگزاری همایش های مختلف با موضوع اعتیاد و راههای پیشگیری آن در دانشگاهها و مدارس مقطع آموزش متوسطه و دیگر مراکز اجتماعی و فرهنگی شهرستان و برگزاری دوره های آموزش غیر حضوری برای کارکنان ادارات با موضوع پیشگیری از اعتیاد از دیگر برنامه های کمیته پیشگیری اعتیاد نهاوند است.

ریشه کنی اعتیاد در نهاوند نیازمند عزم همگانی است

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند نیز ریشه کنی معضل اعتیاد و مصرف مواد مخدر در این شهرستان را نیازمند عزم همگانی دانست.

حجت لاسلام حسین گروسی اظهار داشت: اعتیاد به عنوان بلایی خانمان سوز مشکل اساسی متلاشی شدن کانون گرم خانواده است و باید نسبت به برنامه ریزی برای مبارزه و مهار این آسیب اجتماعی تلاش کرد.

حجت لاسلام حسین گروسی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با برگزاری جلسات گفتمان دینی در دانشگاه ها و مدارس و برگزاری کارگاه های توجیهی برای افراد تاثیر گذار در جامعه در برخورد با اعتیاد و ریشه کن کردن آن اقدام کرده است.

وی گفت: تشکیل حلقه های امربه معروف و نهی از منکر در هیئات و مساجد، برگزاری مراسم سخنرانی و نشستهای تخصصی مبلغین اعزامی در مساجد در راستای تعمیق باورهای دینی نقش مهمی در آگاهی مردم دارد.

حجت الاسلام گروسی گفت: در مبارزه با معضل اعتیاد همکاری و تغذیه فکری و فرهنگی انجمن های اجتماع محور نقش اساسی دارد.

دیدگاه شما