تازه های سایت

کد مطلب: 32847
8. مهر 1396 - 9:47
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: مساجد شهری و روستایی این شهرستان برای برپایی مراسم سوگواری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی آماده است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام موسی محبی در جمع اعضای شورای هیئات مذهبی نهاوند بابیان اینکه مساجد شهرستان نهاوند برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی آماده است، گفت: عزاداری و سوگواری برای امام حسین(ع) و یاران باوفایش همه ساله با شکوه خاصی در شهرستان نهاوند برگزار می‌شود که امسال نیز مطابق سنت دیرین در مساجد، تکایا، حسینیه ها و هیئت های مذهبی این برنامه برگزار شده است.

وی گفت: جوانان با فعالیت در ۲۴۵ هیئت مذهبی شهرستان نهاوند و با نصب پارچه سیاه و پرچم های منقش به اسامی ائمه اطهار و حضرت ابوالفضل(ع) خود را برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی آماده کرده اند.

حجت الاسلام محبی با تاکید براینکه آسیب شناسی مراسم عزاداری باید اولویت کار شورای هیئات مذهبی قرار گیرد، گفت: باید مراسم دهه نخست ماه محرم را مورد ارزیابی قرار داد تا هم از نظر آسیبشناسی فرهنگی و مجالس عزاداری و هم آسیب زدایی از این فرهنگ ناب و اصیل و موثر فعالیتهایی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محبی خواستار تشکیل کمیته ای برای آسیب شناسی و آسیب زدایی از فرهنگ عزاداری و نیز ساماندهی خدمات رسانی به عزاداران شد و افزود: باید نقاط ضعف و قوت شناسایی شود تا در مناسبتهای آینده شاهد کمرنگ شدن آسیبها باشیم.

وی تاکید کرد: مجالس عزای امام حسین(ع) باید حسینی باشد و هر چه که با این فرهنگ عزت بخش و بصیرت افزا فاصله دارد، زدوده شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما