تازه های سایت

کد مطلب: 32610
24. شهريور 1396 - 16:03
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در فصل زراعی سال جاری 19 هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان به کشت گندم اختصاص می یابد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این خبر گفت: از مجموع زمین های زیر کشت گندم 12 هزار هکتار آبی و هفت هزار و 500 هکتار آن دیم است که پیش بینی می شود 60 هزار تن محصول از آن برداشت شود.
وی گفت: همچنین در سطح شهرستان نیز 12 هزار هکتار از مزارع به کشت محصول جو اختصاص می یابد که پنج هزار هکتار آن آبی و هفت هکتار دیگر نیز به صورت دیم است.
باقری با بیان اینکه کشت پاییزه از مهرماه آغاز می شود افزود: کشاورزان از هم اکنون نسبت به آماده سازی زمین خود اقدام کرده و برای بهره وری بیشتر از بذر اصلاح شده مناسب و ضد عفونی شده استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه کشاورزان در بازه زمانی مشخصی اقدام به کشت کنند گفت: با هماهنگی های به عمل آمده برای ضد عفونی محصولات کشاورزان کود و سم مناسب در سطح شهرستان آماده ارائه به کشاورزان است و در این زمینه جای نگرانی وجود ندارد.
باقری با تاکید بر لزوم بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به تغییرات ناگهانی هوا هر ساله خساراتی به محصولات کشاورزان وارد می شود لذا کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
وی در ادامه به میزان برداشت محصول گندم از مزارع این شهرستان اشاره کرد و گفت: امسال از مزارع این شهرستان 75 هزار تن گندم برداشت شد که در مقایسه با سال گذشته 35 درصد افزایش محصول داشته که علت آن بالا بودن مزارع کشت آبی در شهرستان است.
شهرستان نهاوند قطب کشاورزی استان همدان است که در بسیاری از محصولات کشاورزی و باغی مقام اول استان را دارد.
از عمده ترین محصولات تولیدی بخش کشاورزی نهاوند می توان به گندم ، جو ، ذرت ، کلزا ، آفتاب گردان ، چغندر قند ، گشنیز ، نخود و لوبیا ، خیار ، سیب ، هلو ، شلیل ، انواع آلو ، گردو ، گیلاس و دیگر محصولات باغی اشاره کرد.
در شهرستان نهاوند بیش از 75 هزار هکتار زمین قابل کشت از نوع آبی و دیمی است که بیش از 50 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات کشاورزی و باغی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما