تازه های سایت

کد مطلب: 32364
8. شهريور 1396 - 8:12
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد صنایع تبدیلی محصولات باغی و کشاورزی از الزامات ایجاد اشتغال در نهاوند است و ایجاد این صنایع باعث بالا رفتن سطح درآمد باغداران و کشاورزان شهرستان و به تبع آن رونق بخش کشاورزی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام‌نیا با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان نهاوند در بخش کشاورزی به‌خصوص محصولات باغی صنایع تبدیلی از نیاز‌های اساسی این بخش است که در سال‌های اخیر در شهرستان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: در صورتی که می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی در این بخش سبب رونق تولید و بخش کشاورزی شد و با اشتغال ایجاد شده توسط این بخش مشکلات بیکاری در شهرستان را تا حدودی برطرف کرد.

بهرام‌نیا افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و کارکردهای شهرستان نهاوند در بخش کشاورزی به منظور تولید و ایجاد اشتغال باید در راستای جلوگیری از خام فروشی محصولات باغی گام برداریم.

بهرام‌نیا عنوان کرد: برای جلوگیری از خام فروشی محصولات باغی نهاوند به منظور ایجاد اشتغال و حفظ زنجیره تولید و سود باید صنایع تبدیلی مانند تولید کمپوت، کنسانتره، خشکبار میوه و صنایع بسته‌بندی در شهرستان احداث شود.

نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس بیان کرد: متاسفانه در نهاوند در بحث ایجاد صنایع تبدیلی دیر اقدام شده است و در طول یک‌ سالی که به عنوان نماینده مردم شهرستان در مجلس شروع به کار کرده‌ام پیگیر احداث این صنایع تبدیلی در شهرستان هستم.

وی اظهار داشت: برای ایجاد صنایع تبدیلی در نها‌‌وند در قالب بخش خصوصی و بخش دولتی باید کار انجام شود که در حال حاضر بیشتر بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا می‌کند و پیگیر این هستیم که سرمایه‌گذار در شهرستان جذب کنیم.

بهرام‌نیا تصریح کرد: خود کشاورزان و باغداران شهرستان نیز می‌توانند در این بخش ورود پیدا کنند زیرا نیاز به سرمایه زیادی ندارند.

وی افزود: بحث تولید خشکبار میوه و بسته‌بندی محصولات علوفه‌ای نیز توسط کشاورزان می‌تواند انجام شود تا این محصولات به صورت خام از شهرستان خارج نشوند و ارزش افزوده این محصولات به جیب واسطه‌گرها نرود.

بهرام‌نیا عنوان کرد: در همین راستا باید تلاش کنیم که بستر لازم را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و کارگاه‌های کوچک صنایع تبدیلی محصولات باغی و کشاورزی را در شهرستان نهاوند فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما