تازه های سایت

کد مطلب: 32333
6. شهريور 1396 - 8:47
در نخستین روزهای آغاز به کار پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر، شهرداری‌های 4 شهر شهرستان نهاوند با سرپرست اداره می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، پس از آغاز به کار رسمی شوراهای شهر و انجام مراسم تحلیف وضعیت شهرداران 4 شهر نهاوند، فیروزان، گیان و برزول هنوز مشخص نیست و این شهرداری‌ها با سرپرست اداره می‌شوند.

بعد از برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت و انتخاب اعضای شورای پنجم، اعضای شورای شهر در شهرهای نهاوند، برزول، گیان و فیروزان بیش از 3 ماه وقت داشتند تا گزینه‌های تصدی سمت شهرداری‌ها را معرفی و درنهایت شهردار را انتخاب کنند.

باوجود گذشت بیش از 3 ماه از برگزاری انتخابات شوراها ولی در حال حاضر هر 4 شهرداری نهاوند، گیان، برزول و فیروزان با سرپرست اداره می‌شوند.

در شهر نهاوند پس از مراسم تحلیف اعضای 7 نفره شورای شهر نهاوند علی‌محمد زمانیان را به‌عنوان سرپرست شهرداری نهاوند انتخاب کردند.

پس از رفتن یوسفیان شهردار سابق نهاوند رایزنی‌های اعضای شورای شهر نهاوند برای انتخاب شهردار ادامه دارد.

در شهر فیروزان نیز محمد معصومی به‌عنوان سرپرست شهرداری فیروزان معرفی شد.

باوجوداینکه در روز تحلیف دو نفر از اعضای شورای شهر فیروزان در این مراسم حاضر نشدند ولی در اولین جلسه رسمی این شورا، محمد معصومی با ۵ رأی به‌عنوان سرپرست شهرداری فیروزان انتخاب شد.

این انتخاب در شرایطی بود که انتخابات هیئت‌رئیسه شورای شهر فیروزان در روز چهارشنبه اول شهریور به علت عدم حضور دو نفر از اعضا برگزار نشد و فقط مراسم تحلیف ۳ عضو حاضر در جلسه بدون مشخص شدن هیئت‌رئیسه برگزار شد ولی روز یکشنبه جلسه شورای شهر فیروزان با حضور هر ۵ نفر در فرمانداری نهاوند برگزار شد.

در این جلسه ابتدا دو عضو غایب در روز نخست با حضور فرماندار نهاوند مراسم تحلیف خود را انجام دادند و بعدازآن انتخابات هیئت‌رئیسه برگزار شد.

بعد از رأی‌گیری مومنعلی خزایی برای یک سال رئیس شورای شهر فیروزان شد و نورعلی خزایی نایب‌رئیس شد و محمد لرستانی به‌عنوان خزانه‌دار و علی معصومی و احمدرضا کریم‌خانی به‌عنوان منشی اول و دوم انتخاب شدند.

شورای پنج‌نفره شهر برزول نیز پس از مراسم تحلیف و انتخاب هیئت‌رئیسه در اولین اقدام مرتضی درویشی را به‌عنوان سرپرست شهرداری برزول معرفی کردند.

در شهر گیان نیز به‌عنوان چهارمین شهر نهاوند امروز دومین جلسه رسمی شورای شهر برگزار شد که در این جلسه مصطفی فریادرس به‌عنوان سرپرست شهرداری گیان معرفی شد.

تاکنون در هیچ‌کدام از شهرهای نهاوند گزینه اصلی و شهردار مشخص نشده است و هر 4 شهر از سرپرست برای تصدی سمت شهرداری استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما