تازه های سایت

کد مطلب: 32296
2. شهريور 1396 - 7:19
گفت‌وگو با پزشک بااخلاق و مردمی نهاوند که به فرزند شهید بودنش افتخار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، روز اول شهریورماه، به‌پاس بزرگداشت ابوعلی سینا ستاره پرفروغ عرصه طب در ایران، روز پزشک نامیده شده است.

در دنیای امروز کمتر ملتی است که به مفاخر گذشته خود توجه نکند زیرا یکی از علائم حیات وزنده بودن ملت‌ها ملتفت بودن و توجه داشتن به مفاخر گذشته فلسفی، علمی، دینی، فرهنگی، ادبی، سیاسی، اجتماعی و ملی آن‌هاست که این گذشتگان باوجود گذشت روزگار و سیر زمان و وقوع حوادث ناگوار با هزاران خون‌دل برای آیندگان خود به میراث گذاشته‌اند که باید آن را گرامی و عزیز داشت و بارور ساخت.

روز پزشک و بزرگداشت شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا یکی از این روزهایی است که باید مقام پزشک گرامیداشتِ شود و از زحمات انها بگوییم به همین دلیل که به‌پاس تلاش‌های این قشر گفت‌وگویی با یکی از پزشکان خوب و مردمی نهاوند انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 اما قبل از خواندن این گفت‌وگو سخنی از رهبر معظم انقلاب را در مورد شغل پزشکی مشاهده کنید که نشان‌دهنده اهمیت این شغل است و ایشان در مورد پزشکان می‌فرمایند: ازجمله شغل‌های بسیار مقدس شغل پزشکی است. شغلی است که اگر پزشک‌ها به تکالیف خودشان، تکالیف انسانی خودشان عمل بکنند، این شغل بسیار شریف و یک عبادتی است.

 دکتر عبدالرضا سراقی متخصص بیماری‌های داخلی و گوارشی که از خوش‌روترین و بااخلاق‌ترین پزشکان نهاوند است به‌عنوان یکی از پزشکان نمونه شهرستان نهاوند در سال‌های گذشته انتخاب شد به همین منظور با وی گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید...

دکتر سراقی در سال 1355 در روستای رزینی از توابع شهرستان نهاوند به دنیا آمده است و دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را درهمان روستا سپری کرد. در سال 73 در مدرسه روستای رزینی دیپلم گرفته و درهمان سال در آزمون سراسری در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قبول‌شده است.

وی گفت: در دانشگاه اصفهان 7 سال به تحصیل ادامه دادم و در سال 81 به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم و در درمانگاه سپاه نهاوند دوره سربازی را سپری کردم.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1396/06/04/97bbb230-074a-8c1e-24a3-e73807516b6f.jpg

 

وی ادامه داد: حدود 4 سال به‌عنوان پزشک عمومی در شهرستان خودم نهاوند به مردم خدمت کردم و در سال 86 در دوره تخصصی در دانشگاه شهید بهشتی تهران قبول شدم و در سال 91 از این دانشگاه فارغ تحصیل شدم.

 سراقی می‌گوید: به مدت دو سال است که در دوره تخصصی در شهرستان نهاوند خدمت می‌کنم.

وی که فرزند شهید نیز هست می‌گوید: افتخار می‌کنم که فرزند شهید هستم چون ما هرچه داریم از شهدا داریم.

وی افزود: پدرم شهید اصغر سراقی بوده که در اوایل جنگ کمک‌های مردمی را جمع می‌کرد و به جبهه می‌برد و در عملیات کربلای 5 و عملیات‌های دیگری شرکت کرد.

سراقی در مورد نحوه شهادت پدرش می‌گوید: پدرم در سال 65 و در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نائل شد و من در آن زمان 10 سال بیشتر نداشتم که پدرم شهید شد و همیشه به این مسئله افتخار کرده‌ام.

این پزشک مردمی در مورد کار کردن در نهاوند گفت: از کار کردن در نهاوند راضی هستم و به مردم نهاوند افتخار می‌کنم و از خدمت به این مردم‌دوست داشتنی لذت می‌برم و مردم شهر نهاوند خیلی قدرشناس‌اند و این موضوع برایم ازهر چیز دیگری باارزش‌تر است.

دکتر سراقی علی رقم میل باطنی‌اش در پاسخ به خبرنگار ما مبنی برگرفتن پول کمتر از بعضی بیماران گفت: دوست ندارم به این موضوع اشاره‌کنم ولی چون شما اصرار می‌کنید محض اطلاع به شما میگویم که من از بیماران کمیته امداد 10 هزار تومان بیشتر ویزیت نمی‌گیرم و کلیه بیماران بهزیستی را به‌صورت رایگان ویزیت می‌کنم.

وی اظهار داشت: در طول سال در چند نوبت به ویزیت رایگان اقدام می‌کنم تا قسمتی از زحمات مردم نهاوند را جبران کنم.

پزشک نمونه نهاوند گفت: در سال 92 از طرف نظام پزشکی به‌عنوان یکی از پزشکان نمونه شهرستان انتخاب شدم و از سوی بیمه نیروهای مسلح نیز از من به خاطر پزشک نمونه بودن تقدیر شد.

وی در پایان بیان داشت: انسان اگر بتواند از استعدادهایش در محل زندگی خود استفاده کند خیلی بهتر است و با توجه به این مطلب همیشه از خدمت به مردم نهاوند که اکثراً از درامدهای پایین برخوردارند راضی‌ام و برای من لذتش از همه‌چیز بالاتر است.

لازم به ذکر است که این پزشک مردمی با توجه به پذیرفته شدن جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق تخصص گوارش برای مدتی به ادامه تحصیل خواهد پرداخت تا بتواند بهتر در خدمت‌رسانی به مردم تلاش کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما