تازه های سایت

کد مطلب: 32210
30. مرداد 1396 - 7:38
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 از خرید ۳۵۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان همدان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا رنجبرضرابی از خرید 358 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: خرید تضمینی گندم از 10 تیرماه سال جاری در همدان آغاز شده و تاکنون 358 هزار تن گندم مازاد برنیاز کشاورزان در این استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین خرید مربوط به شهرستان نهاوند است، گفت: در این شهرستان 70 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 13 میزان پیش‌بینی خرید گندم طی سال زارعی امسال در استان را 400 هزار تن عنوان کرد و افزود: تمام عوامل حاضر در مراکز خرید و نیروهای ستادی تا پایان فصل برداشت گندم آماده تحویل‌گیری گندم از کشاورزان هستند.

*صادرات 50 هزار تن گندم از همدان به سایر استانها

وی اضافه کرد: به منظور ایجاد فضای ذخیره‌سازی مناسب تاکنون 50 هزار تن گندم از استان به سایر استان‌های کشور هم چون اصفهان، البرز، تهران، کرمان، قم، و مازندران حمل شده است.

رنجبرضرابی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلو در سال جاری 13 هزار ریال است، بیان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم امسال نسبت به سال گذشته 2.3 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه فرایند پرداخت هزینه خرید گندم به کشاورزان همدانی از طریق شعب بانک عامل (بانک کشاورزی) انجام می‌شود، افزود: قیمت خرید گندم تا دو درصد سن‌زدگی مشمول بخشودگی  است و بیش از آن برای هر درصد سن‌زدگی 150 ریال از بهای این محصول کسر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما