تازه های سایت

کد مطلب: 32140
24. مرداد 1396 - 8:20
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: مدارس کم جمعیت متوسطه اول و دوم این شهرستان طبق دستورالعمل به منظور بالا رفتن کیفیت آموزشی در سال تحصیلی جاری تجمیع می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، هادی سلگی در نشست خبری با رسانه ها افزود: مدارس پسرانه زیر 40 دانش آموز و مدارس دخترانه زیر 30 دانش آموز در سال تحصیلی جدید منحل شده و در سایر مدارس روستایی مجاور ادغام می شوند که تاکنون در سطح شهرستان 2 آموزشگاه مشمول این بند قانونی قرار گرفته است.
وی گفت: در دوره ابتدایی در هر روستا و با هر تعداد دانش آموز فعالیت آموزشی استمرار داشته و این مدارس معلم و خدمات آموزشی را همانند سایر آموزشگاه ها دریافت می کنند.
سلگی شرط تاسیس آموزگاه متوسطه اول و دوم در برخی مناطق روستایی را داشتن حداقل 60 دانش آموز از یک جنسیت عنوان کرد و افزود: به منظور ایجاد آموزشگاه جدید در این دوره وجود این تعداد دانش آموز از یک جنسیت ضروری است در غیر این صورت امکان تاسیس این آموزشگاه مطابق با دستورالعمل وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: در صورت تامین فضای مناسب مورد تایید بهداشت و درمان مجوز تاسیس درمانگاه فرهنگیان برای نهاوند صادر می شود.
وی اضافه کرد: این شهرستان بیش از 2 هزار و 400 فرهنگی شاغل و بیش از یک هزار و 500 بازنشسته دارد که ایجاد درمانگاه فرهنگیان از مطالبات اصلی آنان است.
سلگی در خصوص وضعیت سرویس های حمل و نقل مدارس نیز گفت: طبق دستورالعمل در سطح استان سازمان حمل و نقل شهری مسئولیت سرویس های دانش آموزی را پذیرفته است اما در سطح شهرستان تاکنون این سازمان مسئولیت آنرا نپذیرفته است.
وی افزود: برای سرویس های حمل و نقل دانش آموزی استفاده از تاکسی های شهری که زیر نظر سازمان حمل و نقل شهرداری است در اولویت است چراکه مشکلات سرویس ها کمتر خواهد بود.
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: در سال تحصیلی جاری بیش از 24 هزار دانش آموز در سه دوره تحصیلی وارد مراکز آموزشی این شهرستان می شوند که از این تعداد 2 هزار و 530 نفر آنها نوآموز هستند که تعداد آنها در مقایسه با سال گذشته حدود 300 نفر افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما