تازه های سایت

کد مطلب: 32028
5. مرداد 1396 - 13:05
یک کارشناس مذهبی گفت: یکی از کرامات و افتخارات حضرت معصومه (س) تجلی، نمود و تحقق عظمت داشتن زن در اسلام است که باید ابعاد شخصیتی ایشان برای مردم و به‌ویژه دختران جامعه تبیین شود.
حضرت معصومه(س)

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق صالح در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: حضرت معصومه (س) الگو و اسطوره مهربانی در خانواده است و همچنان که در تاریخ نظیر این عشق و محبت بین دختر و پدر و خواهر و برادر دیده نمی‌شود مگر در شیر زن کربلا عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبرا سلام‌الله علیها و مادر بزرگوارشان حضرت زهرا (س).

وی اظهار داشت: ایشان هم الگو و اسطوره فداکاری برای انسان‌هاست همچنان که علاوه بر عجایب علمی و معنوی زمان زندگی ایشان که باعث می‌شد پدر بزرگوارشان آن‌چنان به ایشان افتخار کنند که در مقام عصمت و بدون مبالغه بفرمایند: فداها ابوها (پدرش فدایش شود).

این کارشناس مذهبی افزود: همچنین پس از رحلتشان مأمن و مأوایی برای همه انسان‌های محتاج و نیازمند مادی و معنوی است و سبب متصلی بین سماء و ارض است و شفا و شفاعت‌ها از مضجع شریفشان یار و مددکار همه انسان‌هاست.

وی بابیان این مطلب که فقط درباره سه نفر از اهل‌بیت (ع) زیارت‌نامه ماثوره واردشده است، گفت: به زیارت‌نامه‌ای ماثوره گفته می‌شود که از طرف امام معصوم (ع) باشد و بهترین مدرک و مسئله‌ای که در خصوص جایگاه حضرت فاطمه معصومه (س) می‌توان مطرح کرد، همین زیارت‌نامه ماثوره ایشان است.

صالح گفت: ازجمله سایر ویژگی‌های که درباره حضرت مطرح بوده و الگویی برای همگان است، عفت، حجاب و پاک‌دامنی ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های حضرت فاطمه معصومه (س) محدثه بودن و عالمه غیر معلمه بودن ایشان است، به این معنی که علم ایشان خدادادی است و در نزد کسی تحصیل علم نکرده بودند.

این استاد حوزه گفت: اگر بسیاری از ابعاد شخصیتی حضرت معصومه (س) را به جهان معرفی کنیم جوانان می‌توانند مسیر زندگی را متناسب با شیوه‌های عالی زندگی دنبال کنند که دراین‌باره شخصیت واقعی زن در جامعه یکی از معارفی است که می‌توان بامطالعه دقیق به ابعاد آن دست‌یافت.

وی بابیان این‌که زندگی حضرت معصومه (س) پر از نکات آموزنده و انسان‌ساز است، گفت: اهل ذکر و عبادت بودن، صداقت، دقت و گفتار متقن و محکم ازجمله ویژگی‌های برجسته ایشان است که باید مورد تحلیل و بررسی واقع شود.

صالح گفت: نیاز امروز جوانان ما علم و معرفت و عمل در کنار هم است و شخصیت بزرگان دین می‌تواند مسیری مشخص فراروی جامعه در این خصوص قرار دهد.

وی بیان کرد: یکی از نیازهای مهم جامعه ما گسترش فرهنگ پاک‌دامنی، عفاف و تقوا است تا به سعادت دست‌یافت و حضرت معصومه (س) در این راه نیز می‌تواند الگویی ارزشمند قرار بگیرد.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: بسیار مهم است که بخش عمده‌ای از زندگی خود را به انس باخدای متعال اختصاص دهیم تا به معنویت و کمال بالاتری دست‌یابیم. چنانچه حضرت معصومه (س) برای ارتقای مقام علمی و معنوی خود به سمت حضرت امام رضا (ع) هجرت می‌کنند و در این راه نیز رحلت می‌کنند.

وی ادامه داد: ایشان دارای مقام شفاعت می‌باشند و مؤمنین می‌توانند با شفاعت حضرت وارد بهشت شوند، همان‌طور که در زیارت‌نامه‌ایشان ذکرشده است.

صالح با تأکید بر معرفت افزایی پیرامون شخصیت ائمه معصومین (س) در دهه کرامت و ولایت، گفت: یکی از موارد مهمی که مردم شریف ایران باید در دهه کرامت و ولایت بدان توجه کنند، این است که درباره ائمه معصومین (ع) خصوصاً امام رضا (ع) معرفت کسب کرده و خود را شبیه آنان کنند.

وی اظهار داشت: حضرت معصومه سلام‌الله علیها صاحب کرامت هستند به این معنی که ایشان بعد از مرگ می‌توانند الطاف خود را برای دوست دارانشان برسانند و این امر فارغ از معجزه است، همان‌طور که به‌صورت مکرر علما و بزرگان از کرامات و الطاف حرم نورانی حضرت معصومه سلام‌الله علیها نقل کرده و فیض برده‌اند.

وی افزود: خوب است که علما و روحانیان از فرصت دهه کرامت و ولایت استفاده کرده و به معرفی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه معصومه (س) بپردازند.

صالح در پایان گفت: امید است دختران ما با چنین شناختی از سیره علمی و عملی و اخلاقی حضرت معصومه (س) راه خود را بشناسند و در کسب معرفت تلاش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما