تازه های سایت

کد مطلب: 31870
5. مرداد 1396 - 8:36
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان همدان گفت: بر اساس سرشماری انجام شده در سال گذشته، 95.6 درصد مردم این استان را افراد باسواد تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس احمدی مقیم با بیان اینکه در حال حاضر 48 هزارو 916 نفر بی‌سواد مطلق در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد 16 هزار و 656 نفر مرد و32 هزارو160 نفر نیز زنان هستند.

وی با اشاره به اینکه در سرشماری سال 90 میزان باسوادی گروه سنی 10 تا 49 سال 93.1 درصد بوده است، افزود: در سرشماری سال گذشته درصد این جمعیت به 95.6 درصد رسیده است.

احمدی مقیم خاطرنشان کرد: 97 درصد جمعیت مردان استان در گروه سنی 10 تا 49 سال باسواد و همچنین 94.1 درصد زنان نیز در این گروه سنی زنان باسواد هستند.

وی یادآور شد: بیشترین جمعیت افراد بی‌سواد، در گروه سنی 25 تا 40 سال قرار دارند و زنان نیز بیشترین سهم در این بی‌سوادی را دارند چرا که در برخی مناطق ازدواج زودهنگام، تعصبات خانوادگی، عدم دسترسی به مدرسه در سنوات گذشته و بی‌سوادی و کم سوادی والدین منجر به بروز این مشکل شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان همدان در ادامه درباره برنامه‌های آموزش و پرورش برای جذب بی‌سوادان، گفت: شناسایی، جذب و آموزش این افراد از مهم‌ترین اهداف این ارگان است و در این زمینه 500 نفر از آموزش‌دهندگان که عمدتاً دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس هستند به کارگرفته شده‌‍‌اند.

وی ادامه داد: آموزش نماز، خواندن با خانواده، برنامه حلقه‌های کتاب‌خوانی وآموزش مهارت‌های اساسی زندگی از دیگر برنامه‌ها برای این گروه است.

احمدی مقیم درپایان گفت: شهرستان‌های همدان، ملایر و نهاوند بیشترین جمعیت باسواد استان و شهرستان‌های رزن، کبودراهنگ و فامنین کمترین میزان جمعیت باسواد استان را دارند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما