تازه های سایت

کد مطلب: 31649
21. تير 1396 - 9:06
امام‌جمعه نهاوند گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با انواع طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلف و با استفاده از ابزارهای ارتباطی و فضای مجازی به دنبال کم‌رنگ کردن موضوع عفاف و حجاب در جامعه هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی با اشاره به اهمیت موضوع عفاف و حجاب در جامعه گفت: بی‌عفتی و بی‌بندوباری نشانه تمدن و عامل پیشرفت نیست؛ بلکه عامل ایجاد مشکلات متعدد فردی و اجتماعی در جامعه است.

وی اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در این رابطه می‌فرمایند؛ جلوگیری از آزادی‌های مخرب غربی و خلاف عفت بر مسئولان و مردم واجب است و نباید بی‌بندوباری به بهانه آزادی رواج یابد.

امام‌جمعه نهاوند افزود: به مناسبت هفته عفاف و حجاب برنامه‌هایی در سطح شهرستان اجرا می‌شود و در این هفته باید مسائل مربوط با این موضوع رصد شود و به آن‌ها پرداخته شود.

وی بابیان روایتی از پیامبر اسلام ادامه داد؛ رسول خدا فرمودند: نگذارید کسی در جامعه گناه کند چون اگر گناه کند لطمه آن به همه می‌خورد و باید به همین دلیل جامعه را از انجام گناه و بی‌حجابی نجات دهیم.

مغیثی گفت: در دوره رضاخان بعد از سفر وی به اروپا او فکر کرد که چون زن‌ها بی‌حجاب هستند آن‌ها به پیشرفت علمی رسیدند درحالی‌که این تفکر اشتباه بود چون اگر پیشرفتی است بر اساس یک سری شاخص‌ها و علم‌آموزی و تلاش و کوشش است.

وی اظهار داشت: الآن هم برخی افراد همین تفکر رضاخانی رادارند و فکر می‌کنند اگر بی‌حجاب باشند خیلی متمدن هستند و اگر بی‌حجابی و بدحجابی رایج شد کشور پیشرفت می‌کند درحالی‌که این تفکر اشتباه است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: پیشرفت عوامل مربوط به خود و مختلفی دارد و این بی‌حجابی و بی‌بندوباری یقیناً ازنظر فرهنگی و علمی به کشور لطمه می‌زند.

وی با اشاره به انجام فریضه امربه‌معروف در مورد مسئله عفاف و حجاب افزود: رهبر انقلاب هم اخیراً نسبت به انجام مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر سخنان مهمی داشتند و فرمودند: مسئولان زمینه اجرای امربه‌معروف را فراهم کنند و از آمران به معروف حمایت کنند و اگر کسی هم اهل بی‌بندوباری است باید برخورد شود تا جامعه سالم شود.

مغیثی با اشاره به حمله مزدوران رضاخان به مسجد گوهرشاد گفت: هفته عفاف و حجاب به مناسبت سالروز حمله مزدوران رضاخان در سال 1314 به مسجد گوهرشاد است که در این حادثه عده‌ای به دلیل مخالفت با کشف حجاب و در حمایت از عفاف و حجاب در آنجا اجتماع کرده بودند.

وی بیان داشت: در این حادثه تلخ عدهٔ زیادی به شهادت رسیدند و به همین دلیل این روز به‌عنوان روز ملی عفاف و حجاب در تقویم رسمی کشور ثبت‌شده است.

امام‌جمعه نهاوند در ادامه با اشاره به نقشه‌های دشمن برای مبارزه با عفاف و حجاب افزود: نباید بگذاریم که کاری که رضاخان با زور نتوانست انجام دهد دشمنان امروز با ماهواره و فضای مجازی و فیلم‌های مبتذل بر روی عفت جامعه تأثیر بگذارد.

وی در پایان گفت: به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب تجمعی رأس ساعت 19 روز چهارشنبه در میان ابوذر نهاوند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما