تازه های سایت

کد مطلب: 31250
26. خرداد 1396 - 16:09
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در جلسه شورای برنامه ریزی استان همدان حضور یافت و پیرامون مسائل و مشکلات شهرستان نهاوند و استان همدان و بازگشت سد گرین به چرخه اجرایی سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در جلسه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه به عنوان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از زحمات استان به خصوص استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری در برگزاری انتخابات سالم، تشکر می کنم، گفت: از همه مدیران که به رغم محدودیتهای منابع، آنچه را در توان دارند در طبق اخلاص می گذارند، تشکر می کنم.

بهرام نیا با ذکر اینکه عملیات اجرایی 30 سد در کشور تعطیل شده بود بیان کرد: سد گرین نیز جزو این سدها بود که با تلاش مدیران استانی دوباره به چرخه بازگشت.

وی افزود: محور مواصلاتی نهاوند - آورزمان یکی از جاده های حادثه خیز استان همدان بوده که به قتلگاه مسافران و رانندگان تبدیل شده بود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: سال گذشته 50 تن در این محور شریانی جان باخته و 400 نفر نیز مصدوم، مجروح و قطع عضو شدند.

بهرام نیا گفت: با تلاش و همت مسوولان در آخرین لحظات بسته شدن بودجه سال 96 برای این طرح نیز اعتباری پیش بینی شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان همدان در مجلس به تسهیل کار دولت برای ارائه خدمت بهتر به مردم و حل مشکل تولید و اشتغال نظر دارند، گفت: ازمدیران استان که برای ردیف بودجه محور نهاوند- آورزمان با نگاهی انقلابی مستندات و مجوزها را صادر کردند، تشکر می کنم.

وی عنوان کرد: مدیران کل راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و پدافند غیر عامل در این زمینه انقلابی عمل کردند.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه اگر استان قرار است بیش از پیش توسعه یابد باید مدیران نگاه و رویکرد جدیدی داشته باشند، عنوان کرد: ماهیت وجودی حضور نماینده مجلس در شورای برنامه ریزی نظارت بر مصوبات این شورا است.

بهرام نیا افزود: تأکید بر این است که شاخص های توزیع اعتبارات شفاف، واضح و بدون ابهام باشد تا اعتمادسازی شکل بگیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به طرح های کارکرد استانی اختصاص یافت، عنوان کرد: از ۸۵ میلیارد تومان باقی مانده باید اعتبارات به درستی بین شهرستانها اختصاص یابد.

وی همچنین عنوان کرد: نهاوند ۱۳ سراب دارد که دو سراب آن کارکرد استانی دارد و انتظار می رود تعریض راه منتهی به سراب گیان در قالب طرح های دارای کارکرد استانی با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار مدنظر قرار بگیرد.

بهرام نیا در ادامه  گفت: به منظور حمایت و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری،  مجلس اقدام لایحه پرداخت 1.5 میلیارد دلار از محل منابع صندوق توسعه به این بخش را تصویب کرد.

وی افزود: با نصب العین قرار دادن منویات رهبری فرزانه انقلاب به ویژه در زمینه تولید و اشتغال همکاری خوبی بین مجلس با دولت شکل گرفته است.

نماینده نهاوند در مجلس یادآوری کرد: سال گذشته مجلس به دولت این اجازه را داد که 30 درصد درآمد ناشی از فروش نفت که باید به صندوق ذخیره ارزی واریز شود به 20 درصد کاهش یابد.

وی بیان کرد: مدیران استانی با وجود محدودیت و تنگناهای اعتباری تلاش های خوبی برای توسعه و آبادانی استان داشته اند.

نماینده نهاوند در خانه ملت گفت: 2 طرح محوری و زیر بنایی تاثیر گذار در توسعه استان با کارکرد شهرستانی، استانی و ملی به خوبی به مرحله اجرا رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما