تازه های سایت

کد مطلب: 30048
5. فروردين 1396 - 8:08
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: از سوم تا هفتم نوروز جشنواره بازی‌های بومی و محلی و غذاهای سنتی در ۴ نقطه از شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان با اشاره به برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی و غذاهای سنتی در روستاهای وراینه، باباقاسم و سرابهای گیان و گاماسیاب اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره احیای سنت‌های گذشته نهاوند، شناخت و معرفی این سنت‌ها و معرفی غذاهای محلی برای جذب گردشگر در ایام نوروز است.

وی افزود: با آغاز سال نو به دلیل بارش‌های شدید باران و برف، برگزاری  این جشنواره به تعویق افتاد که امیدوارم در روزهای باقی مانده از تعطیلات نوروزی برگزار شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند با تاکید بر اینکه در نظر داریم در شهرستان نهاوند نوروزی متفاوت با نوروز سال‌های قبل برگزار کنیم، گفت: از دوم تا هفتم فرودین ماه سال 96 جشنواره بازی‌های بومی و محلی در 4 منطقه روستایی و گردشگری نهاوند که دارای طبیعت بکر و زیبا هستند برگزار می‌شود.

وی با تشریح دیگر برنامه‌های فرهنگی این مرکز بیان کرد:علاوه بر مناطق یاد شده با همکاری تولیت آستان مقدس شاهزاده محمد(ع) و امامزاده علی(ع) جشنواره غذاهای محلی نیز در این مکان برگزار شد.

جانجان عنوان کرد: در آیین‌ها و سنت‌های گذشته مردم شهرستان نهاوند به ویژه در روستاها علاوه بر اجرای بازی‌هایی مانند هفت سنگ، دورنه، الک دولک، غذاهای محلی مانند آش دوغ، آش ترش، کشک بادمجان و ماست آبه طبخ می‌شود که با استقبال گردشگران همراه است.

وی با اشاره به برگزاری عید نوروز در 11 کشور دیگر افزود: این 11 کشور با مرکزیت جمهوری اسلامی ایران قصد دارند که سنت‌ها و آیین‌های عید باستانی نوروز را به صورت یک کتابچه در آوردند و دانش‌نامه نوروز 96 را به صورت جهانی تنظیم و چاپ کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند بیان کرد: ما قصد داریم سهمی از این دانش‌نامه داشته باشیم و آیین‌ها و سنت‌های شهرستان نهاوند در عید نوروز را ثبت جهانی کنیم که البته این امر منوط به برگزاری برنامه و کارهای متفاوت در ایام نوروز است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما