تازه های سایت

کد مطلب: 29926
23. اسفند 1395 - 8:28
پس از کش‌وقوس‌های فراوان و با تأکید امام‌جمعه و خانواده‌های معظم شهدا، یادمان گروه انقلابی ابوذر نهاوند در میدان 15 خرداد نصب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جلسه تعیین تکلیف جانمایی یادمان شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند که با حضور امام‌جمعه، معاونت فرمانداری، نماینده دفتر فنی استانداری، ریاست بنیاد شهید، نماینده خانواده شهدا و اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری نهاوند در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر با مصوبه کارگروه کمیته فنی استانداری همدان و کارگروه شهرستانی و خواسته خانواده‌های محترم شهدای گروه ابوذر مبنی بر نصب المان گروه انقلابی ابوذر در محل میدان 15 خرداد موافقت کرد.

در این جلسه پس از تبادل‌نظر بین حضار المان گوه ابوذر در این میدان با مساحت 1500 مترمربع بااعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد ریال در آینده نزدیک در محل ورودی شهر از سمت آورزمان (میدان 15 خرداد) به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این نشست اعضای شورای اسلامی شهر ضمن اعلام موافقت خواستار ساخت یادمانی که معرف رشادت‌ها و دلاوری‌های گروه انقلابی ابوذر شهرستان نهاوند که هم چون خورشید تابنده بر تارک تاریخ می‌درخشند شدند.

عملیات اجرایی طرح مذکور شامل المان شهدای گروه ابوذر، محوطه‌سازی، فضای سبز، روشنایی و ... است.

یادمان گروه انقلابی ابوذر نهاوند به‌منظور معرفی شهرستان و با توجه به جایگاه رفیع شهدای گروه ابوذر در تاریخ و فرهنگ مردم ایران و نهاوند در ورودی اصلی شهر نصب می‌شود.‌

گروه انقلابی ابوذر ازجمله افتخارات شهرستان نهاوند در انقلاب اسلامی است، با توجه به جایگاه رفیع گروه انقلابی ابوذر نهاوند لازم است تا المان این شهدا در ورودی اصلی شهر که نماد آزادی‌خواهی، مبارزه با ظلم و ستم و یادآور فداکاری و استقامت مردم و جوانان نهاوند در برابر ظلم و جور است نصب شود.

گروه انقلابی ابوذر نهاوند در سال 52 در اوج خفقان رژیم ستم‌شاهی باهدف مبارزه برعلیه حکومت پهلوی توسط 6 نفر از جوانان شهر نهاوند به نام‌های عباد الله خدارحمی، بهمن منشط، ماشاالله سیف، روح‌الله سیف، حجت‌الله عبدلی و ولی‌الله سیف تشکیل شد که این 6 جوان سرافراز پس از دستگیری در سحرگاه 30 بهمن سال 52 در میدان چیتگر تهران توسط عوامل رژیم شاه به درج رفیع شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما