تازه های سایت

کد مطلب: 29863
18. اسفند 1395 - 13:38
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سالانه ۴۸ هزار تن شیر خام در نهاوند تولید می‌شود که در سال‌های اخیر تولید شیر در نهاوند ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری اظهار داشت: شهرستان نهاوند 20 درصد تولیدات لبنی استان همدان را به خود اختصاص داده است و دو هزار و 200 بهره‌بردار گاو شیری، گوسفند و بز در شهرستان فعالیت می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: همچنین در شهرستان نهاوند 37 واحد دامداری صنعتی وجود دارد که از این تعداد 24 واحد دامداری فعال و 13 واحد دامداری غیرفعال هستند.
 
باقری افزود: افزایش قیمت نهاده‌های دامی، پایین بودن قیمت شیر و عدم وجود تسهیلات بانکی بلند‌مدت از مشکلات اساسی و دلایل عمده تعطیلی دامداری‌های صنعتی در شهرستان نهاوند است.
 
وی با اشاره به اینکه دامداری‌های سنتی شهرستان نیز نقش عمده‌ای را در پویایی اقتصاد خانوار و در تولید شیر شهرستان ایفا می‌کنند بیان کرد: در شهرستان نهاوند 45 هزار و 700 رأس دام سنگین و 282 هزار رأس دام سبک(گوسفند و بز) وجود دارد.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: جهاد کشاورزی نهاوند برای حمایت از دامداری‌ها و رفع مشکلات آنها تسهیلات کوتاه مدتی را در اختیار آنها قرار داده است که متأسفانه تأثیرگذار نبوده است.
 
وی تاکید کرد: برای حل مشکلات دامداری‌ها نیاز به حمایت‌های بیشتر دولت از صنعت دامداری و پرداخت تسهیلات بلندمدت است چرا که در این زمینه پرداخت تسهیلات کوتاه‌مدت پاسخگو نیست.
 
باقری بیان کرد: شهرستان نهاوند در زمینه تولید شیر و فرآورده‌های دامی رتبه خوبی دارد و سالانه در نهاوند چهار هزار و 11 تن گوشت قرمز تولید می‌شود و 20 درصد گوشت قرمز استان همدان را تأمین می‌کند که در این زمینه رتبه دوم استان را دارد.
 
وی عنوان کرد: در شهرستان نهاوند 83 واحد مرغداری فعال وجود دارد که این مرغداری‌ها سالانه هفت هزار و 153 تن گوشت مرغ تولید می‌کنند و 10 درصد تولید گوشت مرغ استان همدان را به خود اختصاص داده‌اند.
 
باقری افزود: برای صادرات محصولات تولیدی و حمایت از تولیدات و فرآورده‌های دامی در شهرستان نهاوند نیاز به یارانه در این بخش است که امیدواریم مورد پیگیری مسئولان قرار بگیرد.
 
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: در بخش صنایع تبدیلی نیز در استان همدان 53 واحد صنایع تبدیلی وجود دارد که از این تعداد 13 واحد در شهرستان نهاوند قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما