تازه های سایت

کد مطلب: 29434
11. بهمن 1395 - 16:09
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام انصراف از شرکت در کنفرانس مقام زن در نیویورک، لغو صدور ویزا برای اتباع کشورهای اسلامی را خلاف منطق و مغایر با حقوق بین الملل دانست.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از تبریز بیدار ، زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس  شورای اسلامی با انتقاد از اینکه لغو و توقف صدور ویزا برای اتباع کشورهای اسلامی خلاف منطق و مغایر با حقوق بین الملل است، گفت: هر چند لغو و توقف صدور ویزا به طور موقت است اما این موضوع توهینی آشکار به جهان اسلام به ویژه ملت بزرگ ایران است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه لغو و توقف صدور وزیرا برای اتباع کشورهای اسلامی از جانب آمریکا به منزله حمایت از تروریسم و افراطی گری در جهان است، ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد که این محدودیت جهت مقابله با تروریسم و حفظ امنیت مردم آمریکا اعمال می شود در حالی که این موضوع بیانگر حمایت از تروریسم است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری وضعیت نامطلوب و آشفته منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: کانون های تروریزم در این مناطق زیاد است و حامیان آنها هم مشخص است؛ تروریسم خواندن ملت ایران از سوی رئیس جمهور آمریکا یک توهین آشکار، دامن زدن به خشونت و افراطی گری در جهان است.

ساعی معتقد است: در این شرایط بهترین رویکردی که کشورها می توانند برای مقابله با خشونت و افراطی گری در جهان داشته و امنیت را به کشورها هدیه کنند بحث گفتگو، توافقات و تعامل بین المللی است تا از بروز خشونت جلوگیری شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی رئیس جمهور آمریکا اتباع ایرانی را تروریسم می خواند که اکثر کشورهای دنیا اذعان دارند اگر قرار باشد در منطقه خاورمیانه امنیت ایجاد شده و بحث تروریسم مهار شود ایران از جمله کشورهای بسیار استراتژیک و مهم است که با توجه به ظرفیت ها، تعامل و رویکردی که در مناسبات منطقه ای و بین المللی دارد می تواند آن را تحقق بخشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با یادآوری انصراف خود از شرکت در کنفرانس مقام زن در نیویورک، گفت: به عنوان نماینده مردم انزجار و ابراز تاسف خود را از این اقدام رئیس جمهور آمریکا نشان داده و  برای پاسداری از حرمت و شان تمامی آحاد ملت بزرگ ایران در داخل و خارج از کشور انصراف خود از شرکت در این کنفرانس را اعلام می کنم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما