تازه های سایت

کد مطلب: 29183
25. دى 1395 - 4:19
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: در دو حادثه 6 کوهنورد کرمانشاهی و نهاوندی که در ارتفاعات پر از برف کوهستان گرین نهاوند گرفتارشده بودند با تلاش 8 ساعته امدادگران نجات یافتند.

محمدتقی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: پس از دریافت گزارش وقوع حادثه برای کوهنوردان کرمانشاهی در کوهستان گرین نهاوند فوراً تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر نهاوند برای نجات جان انها اقدام کردند.

وی اظهار داشت: در این حادثه یک تیم از کوهنوردان کرمانشاهی در برف گرفتارشده بودند و یکی از اعضای این تیم کوهنوردی که خانم بود به علت سقوط به دره به‌شدت مجروح شده بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: با توجه به اینکه در گزارش اعلام‌شده بود که یکی از کوهنوردان به دره سقوط کرده و با توجه به اینکه احتمال قطع نخاع شدن وی می‌رفت، بالگرد امداد هوایی بر فراز کوهستان گرین نهاوند حاضر شد.

وی اظهار داشت: برای ادامه عملیات تیم حرفه‌ای مشترک هیئت کوهنوردی و جمعیت هلال‌احمر نهاوند، تیم محلی روستای وراینه و تیم تدارک و پشتیبانی هلال‌احمر به همراه تیم دوم کوهنوردی حرفه‌ای نهاوند به محل حادثه اعزام شدند.

شهبازی گفت: خانم کوهنوردی که دچار مصدومیت شده بود توسط بالگرد امداد هوایی به بیمارستان بعثت همدان منتقل شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند عنوان کرد: پس از انتقال این کوهنورد به بیمارستان همدان عملیات امدادرسانی به 2 نفر دیگر از کوهنوردان ادامه یافت و ۲ کوهنورد گرفتار در برف توسط تیم امداد و نجات کوهستان استان همدان امدادرسانی و به پناهگاه منتقل شدند.

شهبازی گفت: همچنین امداد گران، 3 کوهنورد نهاوندی را که در سرما و برف گرفتارشده بودند پس از یافتن محل این کوهنوردان در غار قوش کوه گرین امدادرسانی کردند.

وی بیان داشت: این 3 نفر توسط تیم حرفه‌ای امداد کوهنوردی نهاوند به پناهگاه منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: بعد از انتقال این 5 نفر به پناهگاه، تیم دوم امداد حرفه‌ای شهرستان نهاوند به پناهگاه اعزام و کوهنوردان حادثه‌دیده را به پایین منتقل کردند.

وی گفت: این عملیات پس از 8 ساعت تلاش چند تیم امدادی با موفقیت به پایان رسید.

 

1116683

1116681

1116679

1116680

1116682

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما