تازه های سایت

کد مطلب: 28974
10. دى 1395 - 11:56
رئیس اداره سواد آموزی نهاوند گفت: این شهرستان به واسطه جذب سواد آموز بیشتر از تعهد خود، رتبه سوم استان را بدست آورده است.
 به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا حیدری در شورای پشتیبانی سواد آموزی نهاوند گفت: یکی از برنامه های اصلی ما در سال جاری شناسایی اولیاء بی سواد کمتر از 49 سال بود که در این راستا با همکاری مدیران مدارس، کمیته امداد ، بهزیستی ، شبکه بهداشت و بخشداریها لیستی تهیه شد و اسامی 30 هزار نفر مورد پالایش قرار گرفت و تعدادی از بیسوادان شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: سهمیه در نظر گرفته شده از سوی معاونت سواد آموزی اداره کل استان امسال برای شهرستان نهاوند 310 نفر تعیین شده بود که ما توانستیم پس از پالایش لیستهای ارسالی 218 نفر را در کلاسهای سواد آموزی ، 113 نفر در کلاس تحکیم و 70 نفر را نیز در کلاس انتقال که در مجموع 370 نفر می باشند را مشغول به تحصیل کنیم.

حیدری حل مشکل بیسوادی را در گرو استفاده از همه ظرفیتها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر بیسوادان و کم سوادان در روستا ها هستند لذا همکاری شوراهای روستا، دهیاران و مراکز بهداشت برای ریشه کنی بیسوادی امری ضروری و لازم است که در این زمینه حمایت فرمانداری و بخشداران می تواند در این زمینه موفقت آمیز و ثمر بخش باشد.
وی به بکارگیری 108 سواد آموز در برگزاری کلاسها اشاره کرد و افزود: به منظور تشکیل کلاسهای سواد آموزی امسال 51 نفر همکار فرهنگی و 57 نفر نیروی آزاد جذب شده اند که هم اکنون مشغول آموزش بی سوادان می باشند .

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

یکی از بدی اینکه نهاوند رتبه اول نشد تعداد روستاهای زیاد نهاونداست.با وجود نسبت جمعیتی خودش یک رکورد محسوب می شود.

دیدگاه شما