تازه های سایت

کد مطلب: 28572
11. آذر 1395 - 19:07
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد
سرمازدگی 100 هکتار از مزارع کلزای نهاوند
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سرمای شدید هفته گذشته که در شهرستان نهاوند به وقوع پیوست 100 هکتار از مزارع زیر کشت محصول کلزا در این شهرستان را دچار سرمازدگی کرد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری بابیان اینکه شهرستان نهاوند یکی از قطب‌های اصلی کشت کلزا در استان همدان است، گفت: نهاوند نیمی از سهم کل کلزای تولیدی در استان همدان را دارد.
وی افزود: در سال جاری زراعی با توجه به اهمیت کشت این محصول راهبردی در خودکفایی تولیدات روغن میزان این کشت از 100 هکتار به چهار هزار و 500 هکتار افزایش یافت که از این میزان 100 هکتار آن دچار سرمازدگی شد.
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: همچنین در رابطه با دیگر بخشهای کشاورزی 20 درصد از کشت های گلخانه ای در سطح شهرستان بر اثر سرمای شدید که میزان آن تا 17 درجه زیر صفر در نوسان بود، دچار خسارت شدند .
باقری به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند به لحاظ آب و هوایی جزء مناطق سردسیر می باشد و همه ساله در این زمینه به بخش کشاورزی آن خساراتی وارد می شود لذا پیگیریهای لازم برای تشویق کشاورزان به بیمه محصولات خود به عمل آمده که تاثیر خوبی داشته و در مقایسه با سالهای گذشته تعداد کشاورزانی که محصولات خود را بیمه می کنند افزایش یافته است .
وی گفت: در هفته آینده نیز با نماینده بیمه جلسه ای در رابطه با قرارداد های جدید بیمه برگزار می کنیم که در این جلسه آخرین تعداد کشاورزانی که محصولات خود را بیمه نموده اند مشخص خواهد شد .
قابل ذکر است که در هفته گذشته سرمای شدیدی که تا منفی 17 درجه نیز گزارش شده بود هوای نهاوند را تحت تاثیر قرار داد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما