تازه های سایت

کد مطلب: 28375
28. آبان 1395 - 12:08
شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن در مسیر عبور زائران حرم حسینی روزانه میزبان هزاران نفر از عاشقان و ارادتمندان به اهل‌بیت است و امسال با ایجاد موکب سیدالشهدا روزانه از هزاران نفر از زائران اربعین حسینی پذیرایی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، درحالی‌که کمتر از 4 روز تا اربعین حسینی زمان باقی است زائران حرم امام حسین (ع) با شور و اشتیاق خاصی خود را به مرزهای غربی کشور می‌رسانند تا بتوانند در این اجتماع میلیونی حضورداشته باشند.

یکی از مرزهایی که اکثر زائران برای عبور از آن استفاده می‌کنند مرز مهران است که در استان ایلام قرار دارد به همین منظور زائران برای رسیدن به مناطق غربی کشور از شهرستان نهاوند در استان همدان عبور می‌کنند.

این روزها شهر نهاوند حال و هوایی کربلایی دارد و روزانه هزاران نفر از سراسر کشور از این شهرستان عبور می‌کنند و با نزدیک شدن به ایام اربعین حجم این ترددها به بالاترین میزان خود رسیده است.

این حجم تردد باعث شده است که امسال موکبی بزرگ با همه امکانات در میدان ورودی شهرستان نهاوند در کنار پارک کوثر ایجاد شود تا به‌خوبی به زائران خدمت‌رسانی کند و تا امروز نیز به‌خوبی این کار را انجام داده است به‌طوری‌که روزانه بیش از 3 هزار نفر از خدمات‌دهی این موکب استفاده می‌کنند.

 

1045737

 

در این موکب علاوه بر صبحانه که برای زائران تهیه می‌شود، ناهار و شام نیز برای آن‌ها تدارک دیده‌شده است تا زائران با خیال راحت در نهاوند توقفی داشته باشند و تا علاوه بر اقامه نماز به‌صورت جماعت از امکانات و پذیرایی‌های آن بهره‌مند شوند.

مردم خیر شهرستان نهاوند نیز با پشتیبانی از این موکب زمینه خدمات هرچه بهتر را فراهم کرده‌اند تا از اجر و ثواب زیارت زائران بهره‌ای ببرند.

علی‌اصغر توانا یکی از زائرانی است که از امکانات پذیرایی موکب استفاده کرده و درحالی‌که لیوانی چای در دست دارد به ما می‌گوید: واقعاً از همه‌کسانی که برای برپایی این موکب تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم و انشا الله خدا قبول کند.

 

1045735

 

وی ادامه داد: به همراه یک گروه 120 نفری از مشهد راهی سرزمین کربلا هستیم و وقتی دیدیم که این موکب برپاشده برای ادای فریضه نماز و صرف نهار در اینجا توقف کردیم.

وی گفت: بچه‌های این موکب به‌خوبی از ما پذیرای کردند و به امید خدا بعد زا صرف ناهار به سمت مرز مهران حرکت خواهیم کرد.

رضا دیناروند زائر دیگری است که از شهر بروجرد عازم کربلا است وی می‌گوید: بچه‌های این موکب خیلی زحمت می‌کشند و دست همه آن‌ها درد نکند و اجرشان با خود ارباب.

 

1045736

 

وی افزود: به همراه پسر و داماد و برادرانم عازم کربلا هستیم و به امید خدا می‌خواهیم حضور فعالی در پیاده‌روی اربعین امسال داشته باشیم.

فتحی زائر دیگری از قم است که به همراه دوست خود به سمت مرز مهران حرکت می‌کند وی نیز گفت: معلوم است که مردم نهاوند مردم خیری هستند که موکبی به این بزرگی را برپا کردند و همه امکاناتی دارد.

 

1045732

 

وی ادامه داد: بچه‌های بسیجی که در این موکب فعالیت می‌کنند خالصانه مردم را راهنمایی می‌کنند و امیدوارم که خدا قبول کند.

آقای شیراوند مرد حدود 50 ساله نهاوندی که در این موکب به مردم خدمت‌رسانی می‌کند می‌گوید: حدود 15 روز است که با همکاری بچه‌های بسیج شبانه‌روزی از زائران پذیرایی می‌کنیم و همین‌که زائران حرم امام حسین (ع) از دست ما راضی هستند برای ما کافی است.

وی درحالی‌که لیوانی چای را برای یکی از زائران از چای پر کرد، گفت: این افتخار بزرگی است برای ما که د دستگاه مام حسین (ع) خدمت می‌کنیم چون ما امسال نتوانستیم به سفر کربلا برویم ولی خدمت‌رسانی که می‌توانیم به زائران داشته باشیم.

 

1045733

 

شیراوند می‌گوید: از کار کردن در این موکب اصلاً خسته نمی‌شوم چون می‌بینم که جوانان با چه شور و عشقی از سرتاسر ایران برای زیارت حرم امام حسین (ع) راهی کربلا می‌شوند و این موضوع خستگی را از تنم بیرون می‌آورد.

محسن معماریان یکی از بسیجیانی است که همپای دیگر بسیجیان در این موکب فعالیت دارد و به ما گفت: به‌صورت شبانه‌روزی این موکب فعال است و در برخی از ساعت‌ها به‌قدری این موکب شلوغ می‌شود که درون چادرهای دیگر جایی برای نشستن نیست.

وی افزود: ما هرچه داریم از امام حسین (ع) است و خدا را شکر که ما خادم زائران اربعین هستیم.

 

1045738

 

علیزاده یکی دیگر از زائرانی است که از مشهد رهسپار حرم امام حسین (ع) وی نیز گفت: انشا الله در حرم حسینی دعاگوی همه خادمان عزیز این موکب خواهیم بود چون واقعاً به‌خوبی از ما پذیرایی کردند.

وی گفت: سال گذشته نیز به نهاوند آمدم ولی تدارک امسال واقعاً قابل‌مقایسه با سال گذشته نیست و امسال خیلی بهتر شده است و امیدوارم هرکس با هر نیتی که این کار را کرده خداوند او را حاجت‌روا کند.

هادیان یکی از جوانان خوش‌رویی است که در موکب سیدالشهدای نهاوند مشغول ریختن چای است و در پاسخ به سؤال ما که با چه نیتی این کار را انجام می‌دهید، گفت: دعای همه ما در این روزها تعجیل در فرج امام زمان (ع) و سلامتی همه جوانان است.

وی ادامه داد: امیدوارم به‌حق این روزهای عزیز هرکس هرچه از خداوند می‌خواهد خداوند به او عطا کند چون این ایام خیلی روزهای عظیمی هستند.

 

1045730

 

هادیان گفت: از کار کردن در این موکب لذت می‌برم و باوجود کار 24 ساعته همه بچه‌ها با عشق و شور حسینی کار می‌کنند و از زائران پذیرایی می‌کنند.

در پایان این گزارش به سراغ محمود گودرزی مسئول موکب سیدالشهدای شهرستان نهاوند رفتیم که وی گفت: امسال در جلسه ستاد اربعین نهاوند مقرر شد که در نهاوند دو موکب اصلی یکی در شهر نهاوند و دیگری در شهر فیروزان برپا شود و با همه امکانات به مردم خدمت‌رسانی کند.

وی افزود: موکب بزرگ امسال در نهاوند به‌خوبی از زائران پذیرایی می‌کند و روزانه از بیش از 3 هزار نفر پذیرایی می‌کند و امیدوارم که موردقبول درگاه حق قرار بگیرد.

گودرزی اظهار داشت: همه مردم خیر نهاوند کمک‌ها و نذورات خود را از مواد خوراکی گرفته تا سایر اقلام در اختیار این موکب قرار می‌دهند و امیدواریم این روند تا پایان برپایی موکب ادامه داشته باشد.

وی گفت: برای پذیرایی از زائران از بسیجیان پایگاه‌های مقاومت شهرستان استفاده می‌شود و آن‌ها هم خیلی با خوش‌رویی و خالصانه در این موکب برای رضای خدا کار می‌کنند.

 

1045731

 

گودرزی از حضور فعال نیروهای شهرداری و مسئولان فرمانداری برای برپایی این موکب تشکر کرد و گفت: وقتی هماهنگی‌ها به‌خوبی انجام شود درنهایت کارها خوب پیش می‌رود و زائران راضی می‌شوند که این هدف ما است.

وی ادامه داد: چادرهایی برای استراحت و صرف غذا برای زائران برادر و خواهر تدارک دیده‌شده تا در آن‌ها اسکان یابند و مسجد پارک کوثر نیز برای ادای فریضه نماز جماعت در نظر گرفته‌شده است.

وی گفت: در این موکب علاوه بر چای و خرما، غذاهای گرم نیز در اختیار زائران قرار داده می‌شود و با آش رشته نیز از زائران پذیرایی می‌شود.

گودرزی بیان داشت: واقعاً بچه‌ها زحمات زیادی کشیدند ولی چون درراه امام حسین (ع) است اصلاً خسته نمی‌شوند و همیشه برای خدمت‌رسانی شاداب و سرحال هستند.

وی در پایان گفت: این موکب از چند روز قبل شروع به کارکرده است انشا الله تا بعد از برگشت موج عظیم زائران در خدمت زائران اربعین حسینی خواهد بود.

گزارش از مهدی سهرابی

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما