تازه های سایت

کد مطلب: 28356
27. آبان 1395 - 8:06
سرپرست فنی و حرفه‎ای خواهران نهاوند خبر داد
برگزاری دوره آموزشی گوهرتراشی سنگ‌های قیمتی در نهاوند
سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای خواهران نهاوند از برگزاری دوره آموزشی گوهر تراشی سنگ‎های قیمتی و نیمه‌قیمتی برای نخستین بار در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، لیلا شهبازی با اعلام این مطلب اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای خواهران نهاوند با همکاری کمیته امداد امام این شهرستان کارگاه آموزش تخصصی گوهر تراش سنگ‎های قیمتی و نیمه قیمتی را برگزار می‎کند.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع دستی راهکاری برای کاهش دغدغه اشتغال است، گفت: این کارگاه آموزشی با توجه به نزدیکی فرهنگی، جغرافیایی و وجود سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی متنوع در ایران به همراه نیروهای آموزش دیده و متخصص برگزار شده است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران نهاوند ادامه داد: در میان مشاغل خانگی مختلف حرفه تراش سنگ‎های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله مشاغلی است که فرد می تواند این کسب و کار را با حداقل هزینه در منزل خود راه‎اندازی کند.

وی با بیان اینکه گوهرتراشی شغلی در حوزه صنایع دستی شاخه طلا و جواهرسازی است؛ گفت: افراد شرکت‎کننده در این کارگاه آموزشی با مهارت‎هایی چون شناخت انواع سنگ‎های و نیمه‎قیمتی، برش، تراش دامله، جلا دادن، ترمیم کردن مصنوعی‎سازی، خطاطی و حکاکی سنگ‎های قیمتی و نیمه‎قیمتی را آموزش می‎بینند.

شهبازی افزود: این شغل با مشاغل طلا و جواهرسازی، مخراج کاری و گوهرشناسی در ارتباط است که کارآموزان آن را به مدت 348 ساعت فرامی‎گیرند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

برای آقایان هم هست؟شغل پردرآمدیه زن علی دایی جواهر سازی داره.و به گفتیه علی دایی درآمدش از خودش بیشتره.شرایطش رو بگید تا بریم تو این کار.
سلام/ در این مرحله فعلا برای بانوان است اگر برای آقایان شروع شد حتما اعلام میکنیم.

دیدگاه شما