تازه های سایت

کد مطلب: 27765
8. مهر 1395 - 7:46
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: همزمان با ایام محرم و سوگواری اباعبدالله(ع) مجوز فعالیت برای هیئت مذهبی عشایری انصارالحسین(ع) نهاوند صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام موسی محبی با اعلام این خبر اظهار داشت: طبق رصد فرهنگی مناطق مختلف شهری و روستایی و درخواست‌های مردمی برای پوشش تبلیغی مناطق مختلف شهرستان نهاوند 200 نفر از مبلغان به مناطق شهری و روستایی اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام گسترده روحانیون مستقر، طرح هجرت، بومی و خود استقرار و همچنین روحانیون دارای حکم از سایر نهادهای تبلیغی در شهر و روستاهای نهاوند انجام شده است. 

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند بیان کرد: از شهرستان قم تعداد 20 نفر مبلغ و روحانی اعزام می‌شوند و همچنین 209 مسجد در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان برای سوگواری ایام محرم آماده‌سازی شده‌اند. 

وی افزود: تبیین و تشریح وقایع عاشورا، تبیین فلسفه نماز و فریضه امر به معروف و نهی از منکر، جذب نسل جوان و نوجوان به آموختن فرهنگ عاشورایی، برگزاری جلسات روضه‌خوانی و سوگواری از جمله اهداف تبلیغی در اعزام مبلغان در دهه اول محرم است.

محبی آماده شدن 245 هیئت مذهبی در شهرستان نهاوند برای برگزاری مراسم دهه اول سوگواری امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: این هیئت‌های مذهبی در دهه اول محرم برای پذیرایی از سوگواران حسینی در شهرستان نهاوند آماده می‌شوند که از این تعداد 35 هیئت مربوط به خواهران است.

وی عنوان کرد: در ایام محرم نیز 250 عنوان برنامه فرهنگی در مساجد شهری و روستایی شهرستان نهاوند برگزار می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند تصریح کرد: تجلیل از 20 پیرغلام در روز هفتم محرم در مصلی مهدیه شهر برزول، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و تبیین قیام خونین امام حسین(ع) و بازدید از هیئت‌های مذهبی از جمله برنامه‌های محوری است که در ماه محرم در شهرستان انجام می‌شود.

وی به گردهمایی بزرگ هیئت‌های مذهبی شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور هیئت امنای هیئت‌های مذهبی، دهیاران و شوراهای اسلامی در محل بخشداری زرین دشت برگزار می‌شود.

محبی اظهار داشت: همچنین امسال برای نخستین بار مجوز هیئت مذهبی و عشایری نهاوند با ارائه درخواست اعضا به اداره سازمان تبلیغات اسلامی و بعد از انجام مراحل قانونی و موافقت شورای هیئات مذهبی صادر شد.

وی تصریح کرد: این هیئت با عنوان انصارالحسین(ع) در منطقه خزل از توابع شهرستان نهاوند فعالیت می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: مدت اعتبار مجوز این هیئت از تاریخ صدور به مدت یکسال است و بعد از ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی این هیئت تمدید می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما