تازه های سایت

کد مطلب: 27683
21. شهريور 1395 - 7:34
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: سال گذشته بر اثر سرمازدگی باغات و محصولات زراعی شهرستان نهاوند، کشاورزان این شهرستان ۹۰ میلیارد تومان خسارت دیدند که به‌ سبب نداشتن بیمه دچار مشکلات فراوانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این خبر گفت: متأسفانه اکثر محصولات زراعی و باغی در نهاوند بیمه نیستند و همین موضوع سبب آسیب‌پذیر شدن کشاورزان در مقابل حوادث غیر مترقبه شده است.

وی گفت: از 12 هکتار باغات شهرستان نهاوند فقط  200 هکتار بیمه هستند و این یک مشکل اساسی در بخش کشاورزی شهرستان است و چون حوادث غیرمترقبه غیر قابل پیش بینی هستند ضروری است که کشاورزان شهرستان برای بیمه کردن باغات و محصولات زراعی خود اقدام کنند.

باقری افزود: سال گذشته توسط جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان نهاوند و سازمان جهاد کشاورزی میزان خسارت وارده به باغات و محصولات زراعی شهرستان  برآورد و به ستاد بحران استانداری گزارش داده شد.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که دچار خسارت شده اند و بیمه هستند بیمه مبلغ خسارت را به آنها پرداخت می‌کند و کشاورزانی که بیمه نیستند و دچار خسارت شده اند در صورتی که نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس بتواند از طریق مجلس برای جبران خسارت کشاورزان پیگیر کند و مبلغی برای جبران خسارت کشاورزان شهرستان اختصاص پیدا کند یک کار فوق العاده نجام شده است.

باقری بیان کرد: بیمه محصولات زراعی و باغات لازم و ضروری است از همین رو از کشاورزان شهرستان تقاضا داریم برای بیمه کردن باغات و محصولات زراعی خود هر چه سریعتر اقدام کنند.

وی در ادامه به تسهیلات صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: صندوق توسعه ملی یکی از مجراهایی است که کشاورزان شهرستان می‌توانند وام بگیرند و در سال 94 و 95،  برای کشاورزان نهاوند 15 میلیارد تومان تسهیلات معرفی کردیم که تا کنون3میلیارد تومان دریافت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در ادامه به بحث ترویج و آموزش‌های مهارتی به کشاورزان اشاره کرد و افزود: بخش ترویج جهاد کشاورزی شهرستان کار اطلاع رسانی و آموزش کشاورزان را بر عهده دارد و در سه سال گذشته در بحث آموزش‌های مهارتی با 178 دوره با 7 هزار و 389 نفر روز در سطح استان رتبه اول به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: همچنین بخش ترویج جهاد کشاورزی شهرستان از انواع روش‌ها برای بحث اطلاع رسانی و آموزش استفاده کرده است که از جمله این روش‌ها آموزش فنی به کشاورزان است که به صورت حضوری و چهره به چهره  در مزارع، مساجد و منازل صورت می‌گیرد و به توجیه کشاورزان برای کشت محصولات خاص می‌پردازد.

باقری تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان در جهاد کشاورزی شهرستان، برگزاری کارگاه انتقال یافته‌های کشاورزی، نشریات آموزشی، بازدیدهای آموزشی و فیلم‌ها و پوسترهای آموزشی از جمله روش‌هایی است که بخش ترویج جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند برای آموزش و اطلاع رسانی به کشاورزان شهرستان استفاده می‌کند.

وی گفت: افزایش سطح زیر کشت و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی شهرستان نهاوند در سال‌های اخیر نتیجه همین آموزش‌های مستمر است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما