تازه های سایت

کد مطلب: 27621
5. شهريور 1395 - 9:20
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستای و عشایری استان همدان گفت: در شهرستان نهاوند 8500 خانوار عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند و سهمیه ای که برای این شهر در نظر گرفته شده است 20 هزار خانوار است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی سماواتی در نشست بررسی مشکلات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر که با حضور حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: بعد از آغاز طرح بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر که با مصوبه مجلس از سال 84 شروع شد خوشبختانه استان همدان در این زمینه موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است.

وی اظهار داشت: درمجموع در کل استان همدان 1037 روستا وجود دارد که برای فرهنگ‌سازی و ترغیب کشاورزان و روستاییان به عضویت در صندوق بیمه اجتماعی باید همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها تلاش کنند.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری همدان افزود: در استان همدان تاکنون 72 هزار خانوار به عضویت در این صندوق درآمده‌اند که باید باکار بیشتر این رقم افزایش یابد.

سماواتی گفت: 1200 خانوار در سراسر استان همدان نیز از این صندوق حقوق دریافت می‌کنند که بیشتر مربوط به ازکارافتادگی و فوت سرپرست خانوار است.

وی در ادامه به وضعیت شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: در شهرستان نهاوند تاکنون 8500 خانوار عضو صندوق هستند و 150 خانوار نیز حقوق دریافت می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری همدان اظهار داشت: سهمیه‌ای که برای شهرستان نهاوند در این برنامه در نظر گرفته‌شده است 20 هزار خانوار است که با تلاش کارگزاران این صندوق امیدواریم محقق شود.

وی به پیشرفت عضویت نهاوندی‌ها در این صندوق اشاره کرد و بیان داشت: در اوایل اجرای طرح رتبه نهاوند 8 بود ولی در سال 94 به‌تنهایی نهاوند موفق به کسب رتبه دوم استان همدان شد و در کل برنامه دارای رتبه چهارم است.

سماواتی گفت: برای کسب این رتبه کارگزاران سخت‌کوش این صندوق بسیار تلاش کردند و موفق سدند روستاییان را برای عضویت ترغیب کنند چون واقعاً خیلی از مردم از مزایای بسیار خوب این صندوق اطلاع ندارند و نیاز به توجیه دارند.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری همدان افزود: استان همدان در سال 93 و 94 رتبهٔ سوم کشور را کسب کرده که جا دارد تشکر ویژه‌ای از مسئولین و کارگزاران عزیز داشته باشیم و درنهایت از تمام مسئولین و اصحاب رسانه تقاضا دارم صندوق بیمه را به مردم معرفی نمایند تا مردم از فواید این بیمه بهره‌مند شوند.

وی گفت: امسال حداقل حقوق پرداختی به بیمه‌شدگان بیمه روستایی و عشایری 250 هزار تومان و حداکثر حقوق پرداختی 650 هزار تومان است.

در ادامه این نشست حسن بهرام نیا نماینده نهاوند در مجلس گفت: بیمه اجتماعی برای روستائیان و کشاورزان بسیار خوب و برای آینده آن‌ها لازم است که باید از همه ظرفیت‌های موجود برای عضویت روستاییان استفاده شود.

وی اظهار داشت: این خدمات از برکات انقلاب اسلامی است که بارقه امید را در دل کشاورزان و روستائیان ایجاد کرد

نماینده نهاوند در مجلس افزود: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت نهاوند به شغل کشاورزی مشغول هستند و در روستا سکونت دارند باید زمینه عضویت هرچه بیشتر آن‌ها را در این صندوق فراهم کنیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما