تازه های سایت

کد مطلب: 27555
21. مرداد 1395 - 15:20
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند:
برگزاری برنامه های دهه کرامت در ۵۰ کانون فرهنگی مساجد نهاوند
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از برگزاری برنامه های دهه کرامت در ۵۰کانون فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و گفت: هم‌زمان با دهه کرامت مراسم عصر شعر «رضوی» در نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمود مصباح در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت ایام دهه کرامت و در راستای ترویج فرهنگ رضوی و ترغیب و تشویق نوجوانان و جوانان در حوزه شعر و داستان و شناسایی استعدادهای جوان و نوجوان در این حوزه  به همت واحد امور فرهنگی و  انجمن‌های ادبی شهرستان «عصر شعر رضوی» در محل مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند عنوان کرد: در این مراسم شعرا و داستان نویسان به ارائه آثار شعر و داستان خود با موضوع دهه کرامت و سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) پرداختند.

مصباح با بیان اینکه ۱۵ نفر از شعرا و نویسندگان شامل ۱۰ شاعر و نویسنده برگزیده بهترین آثار را با موضوع دهه کرامت ارائه دادند، گفت: ۳ نفر از شعرای پیشکسوت شعر دینی و آیینی و ۲ نفر از خواهران برگزیده از منظر حجاب و عفاف با حضور مسئولین تقدیر و هدایایی به‌رسم یادبود به آنان اهدا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در ادامه با بیان اینکه دهه کرامت دهه نور و رحمت است، اظهار داشت: این دهه فرصتی مناسب برای بیان عشق و ارادت به امام رضا(ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی افزود: همه ما به‌عنوان مسئولان فرهنگی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع و شاد و بهره‌گیری و تداعی مفاهیم بلند و سازنده، تحول‌آفرین و تأثیرگذار آموزه‌های اسلامی مردم را به رعایت فرهنگ اسلامی و رضوی تشویق و ترغیب کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: دهه کرامت بهترین زمان برای معرفت‌شناسی فرهنگ رضوی و سیره و ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) و خواهر بزرگوار ایشان است.

وی در ادامه به برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  نهاوند در این دهه اشاره کرد و گفت: تلاش شده امسال برنامه‌ها با محتوای فرهنگ رضوی تدوین و اجرا شود.

مصباح برگزاری کنسرت موسیقی سنتی توسط هنرمندان شهرستانی،  برپایی نمایشگاه نقاشی، برپایی نمایشگاه خوشنویسی برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوع در بیش از ۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد شهرستان را ازجمله برنامه‌های دهه کرامت این اداره اعلام کرد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما