تازه های سایت

کد مطلب: 27547
19. مرداد 1395 - 8:26
رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: طبق حکم دادگاه یک دهیار متخلف، به پرداخت پنج میلیون ریال جریمه نقدی و 2 سال کمک به محیط بانی محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عباس نجاری با اعلام این خبر گفت: متاسفانه دهیار روستای رزینی در بخش خزل شهرستان نهاوند اقدام به تخلیه و رهاسازی زباله‌های روستا در مسیر رودخانه فصلی کرده بود که محیط زیست با بازدید و صدور اخطاریه در این زمینه ورود کرد.

وی با بیان اینکه این دهیار به اخطاریه‌های زیست‌محیطی توجه نکرد و آن را جدی نگرفت، افزود: اداره محیط زیست اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با تنظیم شکواییه‌ای مبنی بر ایجاد آلودگی زیست‌محیطی و سوءمدیریت در دفع پسماند روستایی این فرد متخلف را به مراجع قضایی معرفی کرد.

نجاری ادامه داد: به تازگی حکم محکومیت فرد خاطی اعلام شده به طوریکه علاوه بر پرداخت 5 میلیون ریال جزای نقدی به خزانه دولت، باید به عنوان کمک محیط بان به مدت دو سال با محیط زیست شهرستان نهاوند به منظور جبران بخشی از خسارت وارده همکاری داشته باشد.

وی از مقام قضائی شهرستان نهاوند به منظور محکومیت صادره و بدیع بودن آن تشکر و ابرازامیدواری کرد: این رویه در کل استان باب شود تا متخلفان زیست‌محیطی علاوه بر پرداخت جزای نقدی، قدمی در جهت جبران خسارت وارده بردارند.

به گفته نجاری، زباله‌هایی تخلیه شده در مسیر رودخانه در فصل بارندگی در اردیبهشت‌ماه به علت بالا آمدن سطح آب رودخانه، در اراضی کشاورزی روستای پایین‌دست هادی‌آباد پخش شده بود که علاوه بر محکومیت‌های صادره از سوی مرجع قضائی، دهیار روستای رزینی را مجبور به جمع‌آوری تمام زباله‌ها و انتقال آن به محل مورد تأیید محیط زیست کردیم و با نظارت کامل اداره محیط زیست دفن به صورت بهداشتی انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه خسارت‌های دیگری همچون نفوذ شیرابه به زمین به علت قابل دید نبودن به محیط زیست وارد شده که جبران‌ناپذیر است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما