تازه های سایت

کد مطلب: 27515
15. مرداد 1395 - 11:07
شهردار نهاوند از ساماندهی کانال قدیمی منطقه «گلشن» نهاوند خبر داد و گفت: هزینه ساماندهی این پروژه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان در جمع خبرنگاران نهاوند از احیا کانال دفع آب‌های سطحی در منطقه قدیمی گلشن خبر داد و اظهار داشت:با توجه به انسداد و تخریب قسمتی از کانال قدیمی گلشن و خیابان شریعتی و نفوذ آب و فاضلاب در این کانال به داخل املاک منطقه و مخصوصاً محوطه تاریخی حمام و مسجد حاج‌آقا تراب و مراجعات مکرر اهالی این شهرداری  اقدام به احیاء و بازسازی این کانال نمود.

وی ضمن تقدیر از همکاری مدیریت بحران فرمانداری نهاوند، گفت: عملیات اجرایی احیاء کانال مذکور در فاز اول به طول ۱۵۰ متر و در عمق ۴ متر با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد.

وی از اتمام عملیات کنترل و دفع فاضلاب در این منطقه خبر داد و افزود:این کانال از آثار بسیار قدیمی بافت تاریخی است که برای هدایت آب انهار و قنات‌های شهر از آن استفاده می‌شده و به‌مرورزمان و به علت کاهش سطح آب‌های زیرزمینی فاضلاب برخی املاک به داخل آن سرازیر شده و باعث ایجاد خسارت فراوانی به اهالی گردیده است.

یوسفیان ادامه داد: با توجه به بارش نزولات آسمانی عملیات شناسایی نقاط آبگیر در معابر شهری شناسایی و در این خصوص شهرداری نهاوند با دقت عمل و برنامه‌ریزی، نقاط حساس و آبگیر واقع در محله ها را ساماندهی و نسبت به رفع سریع آن‌ها اقدام کرد.

وی با اشاره به‌ضرورت احداث و ساماندهی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی برای جلوگیری از سرازیر شدن آن در فصول بارندگی گفت: در راستای برنامه‌ریزی‌های شهرداری در توسعه تکمیل و به‌روز کردن شبکه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی این طرح توسط شهرداری نهاوند اجرایی شد.
وی افزود: با احداث این کانال، آب‌های سطحی جاری در زمان بارندگی‌های فصلی هدایت و جمع‌آوری می‌شود و از جاری شدن آب در سطح معابر و هم‌چنین آب‌گرفتگی در این مسیر پیشگیری می‌شود.

یوسفیان هدف از انجام این عملیات را برطرف کردن گنداب‌هایی که ایجاد بوی تعفن در این مناطق می کرد و باعث آزار شهروندان می‌شد عنوان کرد و افزود: شهرداری نهاوند طی مدت  ۵ روز این عملیات را به پایان رساند و آب‌های سطحی این مناطق را ساماندهی کرد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما