تازه های سایت

کد مطلب: 27475
5. مرداد 1395 - 9:57
عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با اشاره به دستیابی ایران به تکنولوژی ساخت "مخزن کلد" گفت:ساخت این محصول استراتژیک درکشور برگ زرین دیگری از توانایی های متخصصان بومی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا با اشاره به دستیابی ایران به تکنولوژی ساخت "مخزن کلد" گفت:یکی از مشکلات و مسایل در بهره برداری از میعانات گازی ذخیره سازی،بارگیری و نقل و انتقال است که سبب شده میعانات گازی با تانکر و مخازن غیر مقاوم انتقال داده شود،بنابراین دستیابی ایران به تکنولوژی ساخت "مخازن کلد" می تواند از خروج ارز جلوگیری کند.

نماینده مردم نهاوند درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه ذخیره سازی میعانات گازی از تعجیل در فروش آن جلوگیری می کند،افزود: خوراک بسیاری از پتروشیمی ها میعانات گازی است که با ساخت این "مخزن کلد" در داخل و ذخیره سازی میعانات با مخازن مقاوم این چنینی مدت زمان نگهداری آن را افزایش می دهد.

 
پتروشیمی گاز

 

تاکید برشتاب بخشی در روند ساخت مخازن استراتژیک ذخیره سازی میعانات گازی

بهرام نیا بر شتاب بخشی در روند ساخت مخازن استراتژیک ذخیره سازی میعانات گازی و ضرورت بهره برداری از این مخازن در زمان تعیین شده تاکیدکرد و ادامه داد:زیرساخت ها برای ذخیره و حفظ انرژی در کشور باید افزایش یابد و با جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تولید مخازن نگهداری حتی بتوان به صادرکننده این مخازن تبدیل شد.

وی با بیان اینکه ساخت "مخزن کلد" تا پیش از این در انحصار ایتالیا بوده است،یادآور شد:امروز متخصصان توانمند داخلی با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیت های داخلی توانسته اند به تکنولوژی ساخت "مخازن کلد" دست یابند که نشاندهنده برگ زرین دیگری از توانایی های متخصصان بومی است.  

 

حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز با استفاده از تجهیزات ساخت داخل

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" تصریح کرد:یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی بر افزایش ذخایر راهبردی نفت وگاز کشور به منظور اثرگذاری در بازارجهانی نفت و گاز و تأکید برحفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز، بویژه در میادین مشترک تاکید کرده است که در همین راستا با استفاده از تجهیزات ساخت داخل می توان ذخایر استحصال شده را با ذخیره سازی در مخازن حفظ کرد.

 "مخزن کلد"مخزنی است که بدنه آن به‌صورت چندلایه با فولاد ضدزنگ،با آلیاژی خاص و مقام در برابر فشار ساخته شده است.دستیابی ایران به تکنولوژی ساخت این مخازن می‌تواند زمینه‌ساز ساخت تجهیزات های‌تک در زمینه ذخیره سازی،بارگیری و نقل و انتقال LNG و میعانات گازی باشد./

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما