تازه های سایت

کد مطلب: 27445
29. تير 1395 - 17:28
مدیرکل آب و فاضلاب روستایی همدان در جمع مردم روستای فیازمان نهاوند گفت: برای حل مشکل آب آشامیدنی این روستا به طول 2 کیلومتر از مسیر مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب تا روستا لوله‌کشی و در صورت حل مشکل معارض، چاه حفر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مردم روستای 1600 نفری فیازمان نهاوند که مدتی است به دلیل آلودگی آب آشامیدنی روستا معترض هستند روز گذشته در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع مسالمت‌آمیزی داشتند و با قول فرماندار و مسئولان مبنی بر حل مشکل به تجمع پایان دادند.

فرماندار نهاوند نیز که به انها قول داده بود تا برای رفع مشکل امروز به همراه هاشمی مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان همدان به این روستا بیاید؛ امروز در جمع مردم معترض که با دبه‌های آب در داخل روستا بودند حاضر شد و مردم نیز خواستار رفع این معضل شدند.

در ادامه مردم معترض و مسئولان برای بیان نظرات به مسجد روستا رفتند که توسط نماینده اهالی درخواست‌ها مبنی بر آلوده بودن آب آشامیدنی و فرسوده بودن شبکه آب‌رسانی روستا مطرح شد.

مردم معتقدند که آلودگی میکروبی آب این روستا به دلیل نزدیک بودن چشمه روستا به چاه‌های فاضلاب و قرار داشتن در مسیر دفن فضولات حیوانی است و در سال‌های گذشته عده‌ای به خاطر بیماری‌های ناشی از آلودگی آب به رحمت خدا رفته‌اند.

در ادامه این تجمع هاشمی مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان همدان به مردم گفت: وظیفه ما خدمت‌رسانی به همه مردم است و اگر در این زمینه کوتاهی از طرف مجموعه آب و فاضلاب شده من از همه مردم عذرخواهی می‌کنم.

وی ادامه داد: برای حل مشکل آب این روستا ما باید طرح‌های مختلف را در نظر بگیریم و با توجه به شرایط یکی از انها را که به‌صرفه و مشکل را حل می‌کند، انتخاب کنیم.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان همدان افزود: اولین گزینه ما لوله‌کشی از مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب به طول 2 کیلومتر از روستای جهان‌آباد تا این روستا است که به نظر می‌رسد محتمل‌ترین گزینه است.

وی گفت: این خط لوله چندین معارض دارد که امیدواریم بزرگان روستا با همکاری مسئولان نسبت به جلب رضایت انها برای عبور این خط لوله از باغ‌های آن‌ها اقدام کنند تا هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

هاشمی بابیان اینکه گزینه دیگر حفر چاه است؛ اظهار داشت: طبق گفته اهالی درگذشته یک چاه دیگر نیز اینجا حفرشده که معارض داشته است و ما آماده هستیم هر وقت اهالی روستا این بحث معارض را حل کردند ما سریعاً نسبت به حفر چاه برای تأمین آب اقدام کنیم.

وی افزود: تا زمانی که این خط لوله به شبکه روستا وصل می‌شود و با توجه به اینکه آب فعلی روستا برای شست‌وشو و استحمام مشکلی ندارد؛ آب آشامیدنی روستا از طریق تانکر تأمین می‌شود تا مردم مشکلی نداشته باشند.

کریم حمیدوند فرماندار نهاوند نیز در جمع مرم این روستا گفت: مردم روستای فیازمان بسیار خوب و متدین هستند و این روستا شهدای بزرگواری را تقدیم انقلاب کرده است بنابراین اگر آب آلوده مصرف کرده این من به‌نوبه خودم از شما عذرخواهی می‌کنم.

وی گفت: با همکاری فرمانداری، نماینده مردم نهاوند و آب و فاضلاب روستایی استان همدان مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب که چندین روستا را شامل می‌شود؛ در نظر گرفته‌شده است و با تکمیل آن مشکل روستای فیازمان نیز حل می‌شود.

حمیدوند افزود: تا زمانی که مشکل معارض این زمین‌ها حل شود و خط انتقال لوله به روستا متصل شود به‌صورت لوله‌کشی از سطح زمین آب شرب روستا تأمین می‌شود که پیمانکار این پروژه از فردا آغاز به کار خواهد کرد.

تصاویری از تجمع مردم روستای فیازمان نهاوند با دبه‌های آب و حضور مسئولان در جمع مردم

 

856312

856316

856314

856326

856318

856319

856323

856321

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما