تازه های سایت

کد مطلب: 27396
25. تير 1395 - 10:09
فرمانده انتظامی نهاوند خبر داد:
کشف محموله ۶۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در نهاوند
فرمانده انتظامی نهاوند از کشف محموله قاچاق ۶۰۰ هزار نخ سیگار در نهاوند خبر داد و گفت: آمار کشفیات مواد مخدر طی سه ماه گذشته در نهاوند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش دارد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ محسن اقبالیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: طی یک هفته گذشته مجموعه انتظامی شهرستان نهاوند در راستای اجرای تدابیر ابلاغی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و بر اساس برآورد صورت گرفته از وضعیت انتظامی و جرائم شهرستان نسبت به تدوین طرح جامع اجرایی با محوریت موضوع مبارزه و مقابله با قاچاق کالا اقدام کرده است.

وی گفت: در پی اجرایی شدن این طرح روز گذشته مأمورین نیروی انتظامی شهرستان نهاوند پس انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده و در پی کسب اخبار از منابع، موفق به شناسایی خودروی سواری حامل کالای قاچاق که قصد عبور از شهرستان نهاوند را داشت شده و پلیس آگاهی شهرستان به همراه پلیس آگاهی استان همدان با تشکیل دو گروه فعال در مسیر مستقر شدند.

وی ادامه داد: پس از رؤیت خودرو حامل توسط مأمورین و دادن ایست، راننده خودرو  با سرعت از محل متواری می‌شود که طی انجام عملیات تعقیب و گریز با شلیک چند گلوله راننده مجبور به توقف شد.

سرهنگ اقبالیان گفت: پس از بازرسی خودرو تعداد ۶۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق جاسازی‌شده از خودرو کشف و ضبط و پس از تشکیل پرونده متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

وی در ادامه با اعلام رضایتمندی از اجرای این طرح در شهرستان نهاوند گفت: از دیگر کشفیات به‌دست‌آمده طی یک هفته گذشته و درنتیجه اجرایی شدن طرح مبارزه با کالای قاچاق می‌توان به کشف بیش از یک هزار عدد انواع اقلام ضد فرهنگی، چندین فقره کالای خانگی قاچاق و کشف ۵۰ دست البسه قاچاق خارجی اشاره کرد.

اقبالیان در ادامه گفت: اجرای طرح‌های موضوعی، نقطه‌ای، منطقه‌ای و حجمی از اولویت‌های پلیس نهاوند در ۳ ماهه نخست امسال بوده و در این راستا ۹۸مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاک‌سازی نقاط آلوده در سطح شهرستان اجراشده است.

وی از افزایش ۳۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: امسال بیش از ۳۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط یگانهای اجرایی پلیس شهرستان نهاوند کشف‌شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند بیان کرد: در راستای اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و پاک‌سازی نقاط آلوده بیش از۲۹۰ نفر معتاد و توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر یکی از مهم‌ترین محورهای موضوعی در اجرای طرح‌ها بوده است، گفت: پیشگیری از اعتیاد و مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند عزم همگانی بوده و تا حصول نتیجه مطلوب باید تمام نهادها، دستگاه‌ها و اقشار مختلف جامعه به وظایف تعریف‌شده خود عمل کنند.

اقبالیان همچنین از کاهش ۵۰ درصدی وقوع سرقت در شهرستان نهاوند خبر داد و افزود: با اقدامات پیشگیرانه توسط پلیس انتظامی و افزایش مشارکت‌های مردمی فضا برای فعالیت سارقان در نهاوند محدودشده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما