تازه های سایت

کد مطلب: 27393
24. تير 1395 - 8:25
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: برای معرفی بیشتر جاذبه‌های طبیعی و توریستی نهاوند به ایران و جهان همایش ملی جاذبه‌های گردشگری در نهاوند برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در نشست 4 ساعته که با حضور رئیس میراث فرهنگی و گردشگری استان و جمعی از مدیران شهرستان برای ساماندهی سراب‌های نهاوند در سالن جلسات شهدای فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: ساماندهی سراب‌های نهاوند نیازمند عملکرد سریع مسئولان شهرستانی و استانی است.
 
وی گفت: در ابتدا برای ساماندهی سراب‌های گیان و گاماسیاب  لزوم همکاری و هماهنگی بین اداره‌ای منابع طبیعی و میراث فرهنگی و گردشگری می‌باشد و سپس ترغیب و جذب سرمایه‌گذاران برای مشارکت در حفظ و نگهداری آن و بعد ایجاد اشتغال که از همه مهم‌تر است.
 
نماینده مردم نهاوند افزود: اینکه الآن شهرداری گیان و شورای بخش متولی این دو سراب هستند کاری غیرقانونی و خلاف است و دستگاه‌های نظارتی می‌توانند به آن ورود کنند اما تا پیدا شدن متولی اصلی نمایندگانی از فرمانداری، دفتر نماینده، بخشداری بر روند کار آنها نظارت می‌کنند تا ظرف چند ماه آینده سراب‌های نهاوند ساماندهی شوند.
 
بهرام نیا اظهار کرد: نزدیک به 4 ساعت است که در این جلسه حضور داریم از همه شما می‌خواهم هرچه سریع‌تر به فکر چاره‌ای برای حل مشکل سراب‌های نهاوند باشید و بعدازاین جلسه به‌طور جد به فکر حل مشکل آن باشید.
 
وی بیان کرد: با توجه به موقعیت حساس نهاوند در غرب ایران و به علت آب‌وهوای مناسب و جاذبه‌های فراوان گردشگری از مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان می‌خواهم برای معرفی بیشتر نهاوند به فکر برگزاری یک همایش ملی با موضوع جاذبه‌های گردشگری نهاوند باشید.
 
در ادامه این نشست مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان ضمن استقبال از پیشنهاد دکتر بهرام نیا گفت: اگر بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌های اجرایی کمک کنند این همایش خیلی برای معرفی نهاوند کارساز خواهد بود زیرا شهرستان نهاوند بااین‌همه جاذبه طبیعی و تاریخی به‌درستی معرفی نشده است.
 
وی افزود: در استان همدان نزدیک به یک‌سوم اشتغال‌زایی در بخش صنایع‌دستی و میراث فرهنگی و گردشگری است به‌طور مثال اشتغالی که یک هتل گردشگری برای مردم ایجاد می‌کند کمتر از یک کارخانه و واحد تولیدی نیست.
 
کریم حمیدوند فرماندار نهاوند در مورد ساماندهی سراب‌های نهاوند افزود پارسال دولت چندین میلیارد تومان برای ساماندهی این دو سراب مهم نهاوند هزینه کرد که امکانات آن با توجه به حجم جمعیت کافی نیست.
 
وی بیان کرد: بدهی 4 میلیون تومانی پول خرابی پمپ آب سراب گاماسیاب و برق آن را پرداخت کردیم و در حال حاضر برای جذب سرمایه‌گذار در بخش خصوصی برای ارائه خدمات بهتر به مردم و گردشگران تلاش می‌کنیم.
انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

نهاوند در قدیم یکی از 5 شهر ایالتی ایران و جزء با اهمیت ترین شهرهای ایران بوده که علاوه بر جایگاه تفریحی و کهن آن، رونق اقتصادی وتجاری داشته است. قدر ایالت ماه نهاوند را بدانیم.
از توسعه و پیشرفت نهاوند و بازگشت دوباره به استان و ایالت ماه نهاوند و قطب اول غرب کشور حمایت می کنم.

دیدگاه شما