تازه های سایت

کد مطلب: 27377
21. تير 1395 - 9:01
فرماندار نهاوند با بیان اینکه تاکنون 3 هزار و 750 واحد مسکونی در بخش خزل مقاوم‌سازی شده‎ است، گفت: حدود 53 درصد واحدهای روستایی این بخش را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در همایش شوراهای اسلامی و دهیاران بخش خزل با بیان اینکه دهیاران، مدیران اجرایی در روستاها هستند، اظهار کرد: نظارت بر ساخت و سازها و رعایت اصول بهسازی برعهده دهداران است که با مشارکت و همکاری بنیاد مسکن انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه آهنگ مهاجرت از روستاها به شهرها کم شده است، افزود: چند سالی است مهاجرت از شهرها به روستاها آغاز شده است که این امر مدیون تلاش‎های بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های خدمات‎رسان از جمله آب، برق، گاز و تلفن است.

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه برای ماندگاری روستاییان در روستاها باید به دنبال ایجاد شغل پایدار با درآمد مکفی باشیم افزود: اگر برنامه اقتصاد مقاومتی در روستاها به تناسب ظرفیت آنها اجرا شود در آینده‎ای نه چندان دور جوان بیکاری در روستاها نخواهیم داشت.

این مسؤول به وجود بستر و شرایط مناسب ایجاد اشتغال و رونق تولید در روستاها اشاره کرد و گفت: جوانان روستایی می‌توانند با تشکیل تعاونی‎های تولیدی و اقتصادی و افزایش اعضای آن از 10 نفر تا 200 نفر از مزایای تسهیلات ارزان‌قیمت بهره ببرند.

حمیدوند با بیان اینکه مقاوم‌سازی منازل روستایی و بهسازی روستاها موجب شده روستاییان رغبتی برای مهاجرت به شهرها نداشته باشند افزود: امسال میزان تسهیلات مقاوم‎سازی مسکن روستایی از 15 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 7 هزار و 380 خانوار در 61 روستای بخش خزل سکونت دارند، افزود: تاکنون 3 هزار و 750 واحد مسکونی در این بخش مقاوم‌سازی شده‎ که حدود 53 درصد واحدهای روستایی این بخش را شامل می‌شود.

فرماندار نهاوند افزود: در راستای بهسازی روستاهای بخش خزل تاکنون عملیات فاز اول بهسازی در 18 روستا  به اتمام رسیده و در 6 روستای دیگر عملیات بهسازی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام موسی محبی امام جمعه شهر فیروزان نیز ارائه خدمات مناسب به روستاییان را موجب دلگرمی آنها و ماندگاری بیشتر در روستاها دانست.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما