تازه های سایت

کد مطلب: 27332
11. تير 1395 - 14:46
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد:
۱۰ هکتار از مزارع جو نهاوند طعمه حریق شد
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند از آتش سوزی و خاکستر شدن ۱۰ هکتار از مزارع جو در شهرستان نهاوند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این خبر گفت: متأسفانه هر ساله تعدادی از کشاورزان شهرستان پس از برداشت محصول گندم و جو از مزارع خود، اقدام به آتش زدن کاه و کلش‌ها و بقایای محصولات خود می‌کنند.

وی عنوان کرد: با وزش باد آتش به مزارع هم‌جوار این مزارع می رسد و موجب آتش‌سوزی آن مزارع می شود که گاهی باعث سوختن محصولات برداشت‌نشده نیز خواهد شد.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی‌هایی که در مزارع به وقوع می‌پیوندند علاوه بر سوزاندن موجوداتی که در لایه سطحی خاک وجود دارند موجب از بین رفت ماده عالی موجود در خاک نیز می‌شوند و خساراتی را در بلندمدت برای کشاورزان به دنبال خواهد داشت.

باقری گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هکتار از مزارع جو شهرستان نهاوند به‌واسطه آتش زدن همین کاه و کلش‌ها در آتش سوخته‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند ضمن توصیه به اجتناب کشاورزان از این عمل، گفت: باقی گذاشتن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و باغ‌ها برای غنی‌سازی خاک امری ثمربخش است که انتظار داریم کشاورزان برای جلوگیری از متضرر شدن خود و دیگران از این کار صرف‌نظر کنند.

وی در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزانی که مزارع آنها دچار حریق شده است، گفت: با توجه به اینکه کشاورزان در ابتدا محصولات خود را بیمه نمی‌کنند و سپس خود اقدام به آتش زدن کاه و کلش‌ها می‌کنند بیمه و دولت هیچ‌گونه تعهدی در خصوص پرداخت خسارت به این افراد ندارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما