تازه های سایت

کد مطلب: 27256
4. تير 1395 - 13:52
بررسی بیشتر مواضع و گفتمان جسین جابری انصاری طی سال های اخیر نشان می دهد که وی نه تنها فردی از درون انقلاب اسلامی بوده است، بلکه مواضع او همواره در راستای اهداف و آرمان های انقلاب بوده و خطی که رسانه های غربی برای تخریب هویت انقلابی او به کار گرفته اند، خط باطلی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی انتصاب حسین جابری انصاری به سمت معاونت عربی و آفریقایی در وزارت امور خارجه، طی روزهای گذشته رسانه های غربی به دنبال حاشیه سازی برای اقدامات ایران در منطقه هستند.

این رسانه ها معتقد هستند مواضع ضد سعودی امیر عبدالهیان منجر به کنار رفتن وی از این سمت شده و جابری انصاری مواضع متعادل تری را در قبال آل سعود و آل خلیفه اتخاذ خواهد کرد.

نکته مغفول در این گزارش ها مواضع انقلابی و ضد سعودی جابری انصاری طی سال ها حضور و فعالیت در وزارت امور خارجه است که همواره در اظهارات خود از چهره منفور عربستان سعودی پرده برداشته است.

عربستان راهی جز پذیرش واقعیات یمن ندارد

جابری انصاری در نشست های خبری خود به کرات مواضع عربستان سعودی را مورد انتقاد قرار داده است که یکی از مشخص ترین مواضع وی در خصوص اقدامات عربستان و ائتلاف همراه این کشور و جنایات این ائتلاف علیه مردم یمن بوده است.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در محکومیت اقدامات عربستان در یمن گفته بود: «عربستان و ائتلاف تحت رهبری این کشور در حال نقض روزمره و آشکار قوانین بین‌المللی ناظر بر جنگ‌ها و شرایط جنگی است که سیاست عقیم مبتنی بر نسل کشی امکان ادامه ندارد و عربستان راهی ندارد جز این که واقعیات یمن و خواسته‌های ملت یمن را برای انتخاب راه خود بپذیرد.»

جابری انصاری در خصوص قطع رابطه ایران با عربستان هم بارها در نشست های خبری خود متذکر شده بود که ما با عرستان قطع روابط نکرده ایم بلکه این عربستان بود که با ایران قطع رابطه کرده است و باید تاوان این قطع رابطه را بپردازد.

سازمان همکاری اسلامی به اداره وزارت خارجه سعودی ها تبدیل شده است

در بخشی دبگر از مواضع ضد سعودی جابری انصاری، معاون آفریقایی عربی وزارت امور خارجه اقدامات عربستان مبنی بر عدم امکان برگزاری حج برای ایرانیان را محکوم و گفته بود: عربستان سعودی با سیاست اخیر خود در عمل «سد عن سبیل» کرد و برخلاف تعهدات دولت میزبان حج برای فراهم کردن امنیت حجاج و مسائل دیگر راه را برای برگزاری فرضیه واجب اسلامی حجاج ایرانی بسته است.
وی افزود: اینکه چه اقداماتی اتخاذ خواهد شد منوط به فایده بخش بودن آن اقدامات است، متاسفانه سازمان همکاری اسلامی به نحوی به اداره وزارت خارجه سعودی ها تبدیل شده است و طرح اعتراض در دبیرخانه این سازمان معلوم نیست که نتیجه ای داشته باشد.

تلاش عربستان برای اختلاف افکنی میان شیعه و سنی

یکی از انتقادات مهم جابری انصاری به عربستان، اقدامات فرقه گرایانه این رژیم و دامن زدن این کشور به اختلافات شیعه و سنی را بوده که در این راستا نیز گفته است: «عربستان استفاده از تروریسم را به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف خود سال‌هاست که در دستور کار قرار داده است و بخش مهمی از گسترش جریانات تروریستی در منطقه و جهان نتیجه این سیاست عقیم عربستان در حمایت لجستیک و پشتیبانی مادی و معنوی و ایدئولوژیک از این جریانات است.»

در همین راستا جابری انصاری معتقد است که گسترش جریان‌های تروریستی تهدیدهای اساسی متوجه عربستان و همه کشورهایی می‌کند که ممکن است از این جریانات حمایت کند.

وی در یکی از نشست های خبری خود در این راستا گفت: امروزه در بسیاری از محافل فکری و رسانه‌ای این امر قطعی تلقی می‌شود که عربستان از تروریسم تکفیری به‌عنوان یک ابزار به شکل گسترده و بی‌رویه در حال استفاده است و مشکلات منطقه نتیجه این سیاست اشتباه سعودی است.

موضع سخنگوی سابق وزارت امور خارجه کشورمان در قبال لغو سفر حج از سوی عربستان نیز مواضع شفافی را ارائه و گفته بود: «عربستان وقت را تلف کرده و همه راه ها را برای ایران بسته و در صورت انجام نشدن حج، مسئولیت بر عهده سعودی هاست؛ عربستان برخلاف شعاری که تابحال داده، مسأله حج را به مناسبات سیاسی دخالت داده است».

وی در ادامه گفت: مسئول بسیاری از اتفاقات منطقه، عربستان است و شاید یکی از دلایل سیاست های خشن عربستان، نگرانی از رفتار آنها در جهان و نگاه افکار جهانی به آنها باشد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه در حیطه پاسخگویی به مقامات عربستان در حالی که ادعاهای خلافی را مطرح می کردند سابقه درخشانی داشت؛ تا جایی که در پاسخ به اظهارات سخیف عادل جبیر وزیر امور خارجه عربستان درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: ملت عراق برای تشخیص منافع و دوست و دشمن خود نیازی به اظهارات وزیر خارجه کشوری ندارد که در کمتر از یک دهه و نیم اخیر، بزرگترین عامل و حامی بی ثباتی و حمایت از تروریسم در عراق، منطقه و جهان بوده است.

جابری انصاری از عادل جبیر خواست بجای تلاش در جهت فریب افکار عمومی و تحریف واقعیت ها، فراموش نکند که کشورش هم اینک و در سطح بین المللی به عنوان اولین و خطرناکترین حامی تروریسم و گسترش ناامنی در جهان شناخته می شود.

بررسی بیشتر مواضع و گفتمان جسین جابری انصاری طی سال های اخیر نشان می دهد که وی نه تنها فردی از درون انقلاب اسلامی بوده است، بلکه مواضع او همواره در راستای اهداف و آرمان های انقلاب بوده و خطی که رسانه های غربی برای تخریب هویت انقلابی او به کار گرفته اند، خط باطلی است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما