تازه های سایت

کد مطلب: 27218
30. خرداد 1395 - 22:31
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: طی شش ماه گذشته از ۴۵ هکتار گلخانه‌ای که در استان همدان پروانه احداث دریافت کرده‌اند ۳۵ هکتار مربوط به شهرستان نهاوند است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری در حاشیه بازدید از گلخانه های نهاوند درجمع خبرنگاران گفت: طی شش ماه گذشته از ۴۵ هکتار گلخانه‌ای که در استان همدان پروانه احداث دریافت کرده‌اند ۳۵ هکتار آن مربوط به شهرستان نهاوند بوده و نهاوند در این زمینه تاکنون رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در هفته جهاد کشاورزی گلخانه‌ای به مساحت ۷ هزار و ۷۴۱ مترمربع بااعتبار ۷ هزار و ۷۹۶ میلیون ریال در روستای «گردیان» نهاوند کلنگ زنی شد، افزود: این گلخانه در زمینه تولید سبزی و صیفی‌جات فعالیت خواهد داشت و ظرفیت اسمی آن ۲۷۰ تن در هر دوره برداشت است و توانایی ایجاد شغل برای ۷ نفر را دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند دیگر بحث استراتژیک در خصوص کشاورزی کشور و شهرستان را تولید دانه روغن کلزا عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد روغن مصرفی کشور وارداتی است و همین امر موجب ایجاد رکود و خروج ارز از کشور می‌شود.

باقری عنوان کرد: شهرستان نهاوند موقعیتی بسیار مناسب در راستای پرورش این دانه روغنی دارد و کشاورزان باید تجدیدنظری در خصوص تغییر الگوی کاشت خود داشته باشند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در سال زارعی جاری سطح زیر کشت کلزا در شهرستان نهاوند ۱۵۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود در زمان برداشت ۴۰۰ تن دانه روغنی تحویل کارخانه روغن نهاوند شود.

وی تأمین بذر مناسب و یارانه دار و تهیه ادوات کاشت و برداشت کلزا را از دیگر خدمات و سیاست‌های حمایتی جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: در همین راستا حق بیمه مربوط به کشت کلزا در سال زراعی ۹۶-۹۵ رایگان است و حتی مبلغی تحت عنوان کمک‌هزینه برداشت و حمل محصول به کشاورزان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما