تازه های سایت

کد مطلب: 26870
18. ارديبهشت 1395 - 15:09
رئیس اداره آبفای روستایی نهاوند بابیان اینکه مجموع اعتبارات سال گذشته آبفا روستایی نهاوند یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان بوده است گفت: تنها ۲۲ درصد از این اعتبارات تخصیص‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، آیت شیراوند با اعلام این مطلب گفت: اعتبار مصوب سال گذشته اداره آبفا روستایی شهرستان نهاوند یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان بوده است که ۲۲ درصد آن به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان تخصیص‌یافته است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۲ روستای نهاوند که ۷۵ درصد جمعیت روستایی نهاوند را شامل می‌شوند تحت پوشش خدمات آبفا روستایی نهاوند قرار دارند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ کنتور و انشعاب غیرمجاز روستایی شناسایی شد که از این تعداد ۲۷۰ کنتور به انشعاب مجاز تبدیل و ۷۱۰ کنتور برابر استانداردهای قانونی استانداردسازی شد.

رئیس اداره آبفا روستایی نهاوند با اشاره به بهره‌برداری از فاز اول مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب نهاوند گفت: اولویت مهم شرکت آبفا روستایی نهاوند در سال جاری تکمیل فاز دوم مجتمع آب‌رسانی گاماسیاب با ظرفیت آب‌رسانی به ۱۹ روستا و جمعیت ۱۸ هزار نفر است که برای تکمیل این طرح ۶ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

شیراوند اظهار داشت: تجهیز چاه روستای حسین‌آباد کیان از اهداف و اقدامات مهم اداره آبفا روستایی نهاوند در سال جاری است که تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان به‌صورت تعهدی برای آن هزینه شده و تا چند روز آینده وارد مدار می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه ساخت مخزن آب روستای شهرک بخش خزل نیز در دست اقدام است، گفت: حفر چاه آب شرب روستاهای لیلی یادگار، شعبان و گیل‌آباد انجام‌شده و مراحل تجهیز و خط انتقال لوله آب آن‌ها در حال انجام است.

وی گفت: در سال گذشته ۱۵ روستای نهاوند به‌وسیله تانکر آب‌رسانی شده اما در سال جاری ۲ روستای زیر ۲۰ خانوار به‌وسیله تانکر آب‌رسانی خواهند شد.

رئیس اداره آبفا روستایی نهاوند اجرا و تکمیل طرح‌های آب‌رسانی روستاهای نهاوند را نیازمند ۱۸ میلیارد تومان اعتبار خواند و گفت: با توجه به افت شدید منابع زیرزمینی شهرستان نهاوند در سال‌های اخیر مشترکان باید نسبت به پرداخت بدهی قبوض خود اقدام کنند تا این اداره خدمات و امکانات بیشتری به مردم روستاهای مختلف ارائه دهد.

وی بابیان اینکه مسئولان مربوطه باید در زمینه صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب و منابع زیرزمینی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کنند، گفت: آب شرب تمام روستاهای نهاوند با توجه به نظر مرکز بهداشت نهاوند  سالم، بهداشتی و بدون هیچ آلودگی است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما