تازه های سایت

کد مطلب: 26824
13. ارديبهشت 1395 - 14:00
فرماندار شهرستان نهاوند به مناسبت فرارسیدن هفته معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری پیامی خطاب به معلمان و اساتید شهرستان نهاوند صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند فرماندار شهرستان نهاوند به مناسبت فرار رسیدن هفته معلم پیامی صادر کرد که در این پیام آمده است: اوراق زرین تاریخ تربیت، سیمای درخشان مربیان و متفکران نام‌آوری را بر تارک خود نقش ابدی زده است که با اندیشه‌های تابناک خویش حماسه‌های جاوید و ماندگاری را در سازندگی انسان متعهد به وجود آوردند و با تزکیه و تعلم کاخ بلندپایهٔ علم و فضیلت را بنا نهادند.

بی‌شک معلمان وارثان انبیای بزرگ بشریت‌اند و واسطه‌ای برای هدایت، پرورش و تعلیم انسان به‌سوی آموزه‌های خداوندی است که حضرت امام بهترین کلام یعنی معلمی شغل انبیاست را در وصف آن‌ها بیان کردند.

 فرماندار شهرستان نهاوند شهادت استاد مطهری را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و نشان‌دهنده صبغه فرهنگی آن عنوان کرده و اضافه کرده است: انقلاب اسلامی که نویدبخش و سرآغازی برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است با تأسی به فرهنگ اصیل اسلامی به وقوع پیوست و از نخستین روزها دشمنان انقلاب که تاب نشر افکار اسلام ناب را نداشتند درصدد حذف اندیشه‌های والا برآمدند که شهادت استاد مطهری نیز در همین راستا صورت گرفت.

این‌جانب فرارسیدن 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم که یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای استاد و معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

در بخش پایانی این پیام خطاب به معلمان اشاره‌شده است: ضمن گرامیداشت این ایام و تبریک روز معلم به همه معلمان سخت‌کوش که صادقانه در سنگرهای تعلیم و تربیت، مشق عاشقی می‌کنند؛ امیدوارم که به مدد لطف خداوند متعال و همت همه معلمان صبور در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل نام‌گذاری شده شاهد زنده کردن روح امید در اندیشه آینده‌سازان کشورمان باشیم تا به مدد الهی و بهره‌گیری از سیاست‌های دولت تدبیر و امید تحقق‌بخش این سیاست‌ها باشیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما