تازه های سایت

کد مطلب: 26699
4. ارديبهشت 1395 - 10:57
شهردار نهاوند گفت: شهروندان به علت برخوردهای احساسی و همدردی با کودکان متکدی اقدام به کمک مالی به این قشر می کنند که این عمل موجب شیوع تکدی گری می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیر رضا یوسفیان در جمع کارکنان شهرداری نهاوند گفت: متاسفانه امروزه این معضل به صورت حرفه ای توسط گروهی از افراد اداره می شود که آسیب های زیادی را به همراه داشته و کودکان و نوجوانان را بعضا به این مسیر می کشاند؛ بایستی با این معضل که امروزه به صورت حرفه ای توسط باند متکدیان اداره می شود مقابله کرد و مردم را با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی از عواقب برخورد احساسی با این افراد آشنا کرد.

وی با اشاره به همکاری شهرداری با ارگانهای مربوطه در جمع آوری  متکدیان از سطح شهراظهار کرد: گسترش این روند به گونه ای است که افراد متکدی در ادامه انجام تکدی گری به سمت فروش مواد مخدر و سرقت های خرد رو می کنند، که معضلات اجتماعی را افزایش داده و آسیب های جدی را به جامعه تحمیل می کند.

شهردار نهاوند افزود: مردم ما به علت برخوردهای احساسی و همدردی با کودکان متکدی اقدام به کمک مالی به این قشر می کنند که این عمل موجب شیوع تکدی گری می شود؛ بر این اساس شهروندان باید در اجرای کاهش معضل تکدی گری و آسیب های اجتماعی دستگاه های اجرایی را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه تکدی گری آسیب های اجتماعی زیادی را به شهر تحمیل می کند، گفت: باید کلیه نهادهای ذیربط همچون نیروی انتظامی، دادگستری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و دیگر دستگاه های مرتبط با همکاری و هماهنگی و با برنامه ریزی مدون و قابل اجرا بتوانند این معضل را در شهر نهاوند کاهش دهند.

یوسفیان با بیان اینکه پدیده تکدی گری و گدایی، چهره شهر را خدشه دار می کند، بر ضرورت جمع آوری متکدیان و ریشه کن شدن معضل تکدی گری در این شهر تاکید کرد و ادامه داد: تکدی گری پدیده ای نامطلوب و از معضلات مهم و نیز پیش زمینه بسیاری از بزهکاری های اجتماعی است و حذف تکدی گری از جامعه و مقابله جدی با آن، یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی از اعلام آمادگی شهرداری نهاوند در بحث جمع آوری متکدیان از سطح شهر با همکاری دیگر ارگانهای ذیربط خبر داد و خاطر نشان کرد: شهرداری وظیفه جمع آوری متکدیان را بر عهده دارد که در این راستا تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

شهردار نهاوند هدف از نصب بنرهایی با موضوع تکدی گری در سطح شهر را فرهنگ سازی و آگاهی بخشی شهروندان در خصوص عدم حمایت آنها به متکدیان عنوان کرد و افزود: امید است، اقدامات این چنینی گامی باشد برای اعتلای فرهنگ و کاهش آسیب های اجتماعی که شهر را گریبانگیر خود کرده است.
 
وی با اشاره به همکاری همه جانبه دادستانی و نیروی انتظامی و بهزیستی در بحث جمع آوری متکدیان در پایان از شهروندان خواستار شد کمک های مالی خود را به نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و ... که افراد مستضعف و نیازمند را تحت پوشش دارند؛ بپردازند تا بتوان هزینه های سنگین تکدی گری در شهر را ریشه کن کرده و موجب کاهش جرم های متعدد در سطح شهر باشیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما