تازه های سایت

کد مطلب: 26440
19. فروردين 1395 - 9:30
رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند بابیان اینکه در نوروز امسال نهاوند دومین شهرستان استان از لحاظ حضور گردشگران بوده است، گفت: افزون بر ۸۶ هزار نفر در ایام نوروز به نهاوند سفر کردند.
به گزارش پایگاه خبری گرو، محسن جانجان در جمع اصحاب رسانه شهرستان نهاوند گفت: متأسفانه امسال با توجه به شرایط جوی به وجود آمده بازدید و حضور مسافران در شهرستان نهاوند کاهش‌یافت.

وی گفت: در نوروز سال جاری ۸۵ هزار و ۸۴۵ نفر به شهرستان نهاوند سفر کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۸۶۸ نفر در شهرستان اقامت داشتند.

جانجان میزان استقبال از مراکز اقامتی تدارک دیده‌شده از سوی آموزش‌وپرورش را ۹۵۰ نفر خواند و گفت: در این مدت اقامتگاه‌های موقت۳ هزار و ۴۳ نفر، کمپ‌های موقت ۲ هزار و ۳۲۸ نفر، هتل‌ها ۲۳۰ نفر و مهمان‌پذیرها ۳۱ نفر اقامت را در دفاتر خود ثبت کرده‌اند.

وی بابیان اینکه جاذبه‌های تاریخی و جاذبه‌های طبیعی شهرستان شاهد افزایش و کاهش بازدیدکننده بود، گفت: جاذبه‌های گردشگری شهرستان نهاوند شامل حمام حاج‌آقا تراب، موزه شهدا و موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند است با ۲ هزار و ۸۷۶ بازدیدکننده شاهد افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی استان همدان و شهرستان نهاوند که شاهد ریزش نزولات آسمانی در ایام نوروز بودیم میزان بازدید از سراب‌های شهرستان با ۷۲ هزار و ۱۷۰ نفر شاهد ۳۵ درصد کاهش بازدیدکننده بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند معرفی اماکن تاریخی شهرستان در قالب بروشورهای تهیه‌شده را عامل افزایش بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهرستان عنوان کرد.

وی به ۲۵ مورد بازرسی نظارتی مشترک با ادارات اصناف، شبکه بهداشت، دامپزشکی و تعزیرات حکومتی شهرستان اشاره کرد و گفت: در جریان بازرسی‌های نظارتی به ۱۰ مرکز اقامتی، ۱۲ رستوران‌ و مراکز پذیرایی بین‌راهی و ۳ دفتر خدمات مسافرین سرکشی شده است.

وی افزود: در این راستا نیز به ۵ مرکز اقامتی و پذیرایی تشویق و یا تذکر داده‌شده است.

محسن جانجان بابیان اینکه شهرستان نهاوند با توجه به شواهد و مستندات موجود، قدمتی چند هزارساله دارد، گفت: انجام اکتشافات در بناهایی همچون معبد لائودیسه و ساماندهی سراب‌های نهاوند اهم فعالیت‌های سال جاری این اداره خواهد بود که مستلزم تلاش و خرد جمعی و همراهی و حمایت مسئولان ذی‌ربط است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما