تازه های سایت

کد مطلب: 26149
22. اسفند 1394 - 9:30
مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند گفت: نمایش تئاتر " بانوی بی‌نشان " به مناسبت فرا رسیدن شهادت سالروز حضرت فاطمه زهرا (س) در نهاوند به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیر بحیرایی در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام حزن و اندوه شیعیان کانون بسیج هنرمندان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند اقدام به تولید و اجرای عمومی نمایش تئاتر تحت عنوان " بانوی بی‌نشان " در تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) نهاوند می‌نماید.

وی اظهار کرد: این نمایش کاری از گروه نمایشی فروغ و به نویسندگی و کارگردانی آقای محمد اسماعیلی و با بازی هنرمندان آقایان محمد اسماعیلی، علی دارایی، محمد مشهوری و خانم‌ها زهره سلگی و عطیه ترکاشوند است.

مسئول کانون بسیج هنرمندان نهاوند افزود: این تئاتر در روزهای 22،23 و 24 اسفندماه هرروز ساعت 15 در محل تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) واقع در بلوار شهید بهشتی اجرای عمومی خواهد داشت.

وی بیان داشت: این نمایش از خلقت انسان و وقایع آن دوران آغاز و در یک گذر تاریخی به دوران بت‌پرستی در شبه‌جزیره عربستان و نبوت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) می‌رسد سپس نمایش از ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) وارد جریان اصلی خود شده و پس از گذری کوتاه به غدیر خم و شورای ثقیفه و به چگونگی به شهادت رسیدن دخت نبی مکرم اسلام و حوادث اتفاق افتاده می‌پردازد.

بحیرایی گفت: ارتقای سطح تعلقات جامعه نسبت به اسلام و فرهنگ فاطمی (س) از مهم‌ترین اهداف این برنامه است.

وی تشریح ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) و تشویق هنرمندان جوان نسبت به اشاعه فرهنگ زندگی آن حضرت در قالب‌های هنری و از سوی دیگر آشنایی بیشتر با ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا (س) و با محوریت موضوع‌هایی همچون سبک زندگی اسلامی، نقش والدین در تعلیم و تربیت فرزندان به‌عنوان الگوی عالی زندگی را از دیگر اهداف برگزاری این‌چنین برنامه‌هایی در حوزه فرهنگ و هنر دانست.

مسئول کانون بسیج هنرمندان بیان کرد: این نمایش به‌صورت رایگان برای بازدید عموم تهیه و تدارک دیده‌شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آن در روزهای 22،23 و 24 اسفندماه به محل اجرا مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما